A cégek számos okból indítanak közösségi média kampányokat, lehet ez például az online közösség kialakítása, a rajongótábor növelése, új termék piacra dobása, esetleg egy vállalati mérföldkő megünneplése. Ezek nem önmagukban célok, végső soron szeretnénk növelni a cégünk és márkánk ismertségét, a bizalmat a termékeink, szolgáltatásaink iránt, és az ezek iránt érzett érzelmi kötődést.

A sikeres kampány érdekében érdemes áttekintened a következő 5 pontot akkor, ha ez az első közösségi médiás akciód, de akkor is, ha már tapasztalt szakember vagy.

  1. Határozd meg a kampányod céljait

A kezdő vállalkozások sokszor esnek abba a hibába, hogy a kampány megkezdése előtt nem határozták meg magát a célt. Mit szeretnél elérni? Új követőket szeretnél a márkádnak, cégednek? Nagyobb online aktivitást szeretnél? Több hírlevél feliratkozót? A márka-, cégmegjelenéseket szeretnéd növelni? Ebben a folyamatban az első lépés, hogy meghatározd, hogy ezek közül mit szeretnél elérni a kampánnyal. Találd meg a hangsúlyt és azonosítsd, hogy miként fogja a közösségi média kampányod segíteni a cégedet abban, hogy elérje a céljait.

  1. Válaszd ki a közösségi média felületeket

Ha meghatároztad a kampányod célját és megvan a célközönséged, az nagyban segít a marketingcsatorna kiválasztásában. Jó megoldás lehet a Facebook, Instagram, Pinterest, Linkedin, attól függően, hogy kiket szeretnél elérni. Ebben nincs egy örök recept, de ha a rajongótáborodat szeretnéd növelni, akkor a legvalószínűbb a Facebook oldal like-ok növelésére célzott akció. Soha se fordítva gondolkozz, ne azt találd ki először, hogy Facebook kampány kell neked, hiszen lehet, hogy ez a célokat nem szolgálja megfelelően. A kiválasztásnál vedd figyelembe azt is, hogy a Facebookon átlagosan sokkal több időt töltenek az emberek, mint például a Linkedin-en.

  1. Elköteleződés a kampányod résztvevőivel

Az egyik legfontosabb dolog annak érdekében, hogy növeld a kampányod megtérülési rátáját, hogy teremtsd meg az abban résztvevők iránti elköteleződésedet. Ahogy a vevők elkezdenek a te hashtageddel tartalmakat közzétenni, megosztani, vagy kommentelni cikkeidhez, posztjaidhoz, fordíts extra figyelmet a visszajelzésekre, lehet ez csak egy like, vagy egy hozzászólás is. Amint a vásárlók látják, hogy a céged, terméked mögött igazi ember áll, azonnal emberivé válik a branded.

  1. Mutasd meg az összegyűjtött tartalmaidat

Ha már rengeteg tartalom felhalmozódott a céggel, márkával kapcsolatosan, érdemes ezeket használni is. Válogasd ki a legjobb minőségű és legjellemzőbb tartalmakat, amiket a különböző online és offline marketing csatornákon megjelentetsz. Ünnepeld meg a vásárlóidat ? természetesen az engedélyükkel ? a saját oldalaidon, ez az egyik legjobb módja, hogy növeld a vásárlói hűséget és az újabb vásárlásokat.

  1. Mérd és elemezd a kampányod sikerességét

Ahogy végeztél a kampányoddal, értékeld a minőségi és mennyiségi eredményeket az eredeti célokhoz képest. A folyamat alatt előfordulhat, hogy meglepő, új információkat fogsz felfedezni, például hogy a vásárlóid miként használják a termékedet beszerzést után, stb.

 

Ha a fenti 5 lépést betartod, a közösségi média kampányod eredményeit biztosan látni fogod. De mi is a titka ezeknek a kampányoknak? A fent látható szempontok mellett maradj hiteles és vicces. Ha elkötelezett vagy és megünnepled a vásárlóidat, a kampányod sikerre van ítélve.

(Juliet Carnoy cikke alapján)