Sokszor hangzik el a kérdés, miért kellene nekem egyáltalán logó, majd leírjuk a cégnevet Ariallal, úgyis azt használom mindenhol. Mivel árnyaltabb az ügy, foglalkozzunk vele egy kicsit részletesebben.
Mi az arculat? Az arculat a külső megjelenés, amit mutatsz a vásárlók felé. Például logó, névjegy, borosúra, rollup, levélpapír, boríték, plakát, sőt a honlapod is.
Mi az imázs? Az imázs az, ami a vásárló fejében megjelenik, ha meglátja a fentieket, vagy például olvas a cégedről egy cikket.
Egy jól kialakított arculat a cégedet, márkádat előreviszi, hiszen egy pillanat alatt felismerhetővé teszi a vásárlók számára. Egy jól kialakított arculat esetén nincs hiányzó láncszem, minden a megfelelő helyen van, melynek elengedhetetlen részei a betűtípusok, a színek, a szlogened és a logód. Egy biztos alapokon fekvő és jól kialakított arculat lehet az alapja egy hosszú távon sikeres cégnek.
A következetes kommunikáció erősíti a piaci helyzetedet
Az erős arculatok stabilitást és kiszámíthatóságot közvetítenek, míg a gyenge branding csak zavarossághoz és bizalmatlansághoz vezet. Gondold végig, hogy a különböző arculati elemeid mennyire illeszkednek egymáshoz, ugyanazt közvetítik-e vagy sem. Itt sok esetben már az alapok hiányoznak, nem mindig ugyanazzal a névvel kommunikálunk, több fajta logót, betűtípust, szlogent használunk egyszerre, aminek következtében a vásárlók azt hiszik, hogy más cégekkel van dolguk. Ennek elkerülése rendkívül fontos, hiszen a vásárlóidnak tudnia kell azonosítania cégedet, márkádat a különböző kampányok alatt. Kommunikációdra legyen jellemző a következetesség és a stabilitás, hogy ezzel tudjanak azonosítani, egy megfelelő imázs alakulhasson ki!
A brand jövedelmezőbbé teszi cégedet
Nagyon fontos, hogy a vásárlók által érzékelt (imázs) és a közvetíteni kívánt üzenet (arculat által) minél közelebb kerüljön egymáshoz, mivel a kutatások szerint ezek tudnak valós anyagi hasznot hozni. Gondoljunk csak például a Volvo-ra, mi az első szó, ami eszünkbe jut? A biztonság. Ha egy biztonságos, családi autót szeretnénk venni, ez lesz az első, ami bevillan. És itt jön be az imázs, ezen keresztül pedig az arculat. Találjuk ki, hogy mit szeretnénk közvetíteni, mit szeretnénk, ha a vásárló rólunk gondolna, ennek megfelelően készítsük el az arculatot, a színekkel, formákkal törekedjünk az elérni kívánt cél felé, még ha éppen ez személyes ízlésünknek nem biztos, hogy megfelel. Ha sikerül az üzenetünket az arculaton keresztül is kommunikálni, az anyagi sikerek eléréséhez már közelebb léptünk.
Növeld a márkaértékedet
Egy jó arculattal márkaértéket lehet teremteni. Ha a vásárló felismeri például a logódat, és emiatt vesz meg egy terméket vagy szolgáltatást, azzal növelted a márkaértékedet. Ez akkor is növekszik, ha a vevőd továbbajánlotta cégedet másnak és ez is vásárláshoz vezetett. Tudjuk, hogy milyen, amikor egy vevő egy márkát a másik elé helyez, ami lehet akár a minőség vagy akár a vásárlói élmény miatt. Ha a logód vagy az arculatod alapján könnyen megjegyezhető vagy, amikor szüksége lesz a vásárlónak ismét egy hasonló termékre, egyszerűbben eszébe fogsz jutni. A jó branding miatt folyamatosan a vásárlók fejében leszel, így pedig növekszik a márkaértéked.
Ha egy cég elutasítja az imázs és az arculat kialakítását, vásárlókat veszít, hiszen gyengébb lesz az érzelmi kötődés felé. Nagyon sok vevő szerint a kevésbé ismert márkák, cégek termékei alsóbb rendűek és nem túl jó minőségűek. Ezek a benyomások annyira erősek, hogy a vásárlók el sem fognak igazán gondolkozni egy vásárlási szituációban. Ha a cégednek nincs igazi arculata, ami átível az egész marketing tevékenységeden, a terméked, szolgáltatásod észrevétlen maradhat. Ez egy kicsit kockázatos, igaz?
A Maxburst cikke alapján.