Keresőoptimalizálás

Annak érdekében, hogy minél többen rátaláljanak a honlapjára az interneten és ne csak egy online névjegykártyaként működjön, érdemes a marketing stratégián belül előtérbe helyeznie a keresőoptimalizálás (angolul: Search Engine Optimization, vagyis SEO) feladatát.

A keresőoptimalizálás (SEO) fontos a weboldalak számára, mert segít javítani azok megtalálhatóságát és láthatóságát a keresőmotorok találatai között (például a Magyaroroszágon legnépszerűbb Google találati listában). A keresőmotorok által használt algoritmusok célja, hogy a legjobb és leginkább releváns találatokat adják meg a felhasználók keresési lekérdezéseire.

Ha egy weboldal optimalizált, akkor nagyobb eséllyel kerül a keresőmotorok által előkelőbb helyekre a találati listákban, amely nagyobb látogatottságot és forgalmat eredményezhet. Az optimalizált weboldalak jobb eredményeket érhetnek el az organikus keresések során, ami azt eredményezi, hogy kevesebb pénzt kell költeni a látogatók bevonzására létrehozott, fizetett hirdetésekre és marketingre.

A jó SEO megköveteli, hogy a weboldal tulajdonosok számára érthető és releváns tartalmat kínáljanak a felhasználóknak, javítsák a weboldal sebességét, szerkezetét és használhatóságát, biztosítsák a mobilbarát kialakítást, valamint megfelelően használják a kulcsszavakat és az optimalizálási technikákat.

A képlet nagyon egyszerű: minél előrébb van a listában az Ön által meghatározott kulcsszavakra, annál több kattintás érkezik a honlapjára és annál több megkeresést kap.

A keresőoptimalizálás lépései

A keresőoptimalizálás egy összetett folyamat, amely magában foglalja a weboldal tartalmának optimalizálását, a technikai szempontok figyelembevételét és az off-site faktorok kezelését is. A SEO fontosabb lépései:

  • Kulcsszókutatás: Az első és egyik legfontosabb lépés a kulcsszókutatás, mely segít azonosítani a felhasználók által leggyakrabban keresett kulcsszavakat és kulcsszó-kifejezéseket. Sokat számít, ha tudja, hogy milyen kulcsszavak és kifejezések esetén szeretne előre kerülni, de azt is szem előtt kell tartania, hogy a vásárlói és megrendelői mire keresnek rá. A kulcsszókutatás a kettőt szinkronba hozza. A kulcsszavak a meghatározásukat követően használhatóak lesznek a tartalom kialakításához és az oldalak optimalizálásához is. A kulcsszókutatásnak ideális esetben meg kell előznie a honlapkészítés feladatát.
  • Technikai optimalizálás: Az oldalak technikai optimalizálása magában foglalja a weboldal sebességének optimalizálását, a mobilbarát kialakítást, a weboldal szerkezetének javítását, oldalon belüli hivatkozások kialakítását. Ezek az elemek segíthetnek jobbá tenni a weboldalak felhasználói élményét és javítják az oldalak keresőmotorok számára történő értelmezhetőségét.
  • Tartalom optimalizálása: A tartalom optimalizálása a weboldalak tartalmának kialakítására és szerkesztésére vonatkozik. Az optimalizált tartalom olyan kulcsszavakat és kulcsszó-kifejezéseket foglal magában, amelyek relevánsak a célközönség számára, valamint jól strukturáltak és könnyen érthetők. Továbbá azt is lehetővé teszi a weboldalak számára, hogy a felhasználók által keresett, hasznos információkat és megoldásokat nyújtsanak.
  • Linképítés: Az off-site keresőoptimalizálás részeként a linképítés segít növelni az oldalra mutató külső hivatkozások mennyiségét és minőségét. Az erős külső hivatkozások hozzájárulnak az oldalak magasabb rangsorolásában a keresőmotorok találati listájában.
  • Analitika és monitorozás: A weboldalak elemzésével és monitorozásával megértheti, hogyan teljesítenek az optimalizációs munkálatok, továbbá hogy milyen területeken kell javítani. Az analitika és a monitorozás lehetővé teszi a weboldal tulajdonosainak, hogy nyomon kövessék a forgalmat, a kulcsszavak rangsorát és az oldalak sebességét.

A Google rangsora

Azt sem szabad elfelejteni, hogy a Google által használt algoritmusok nagy része titkos, csak egy kis szeletet ismerünk ebből. A találati listában a honlapok helyezése sem fix, hiszen a keresőmotorok folyamatosan frissítik az algoritmusukat és az értékelési rendszerüket, hogy jobban megfeleljenek a felhasználói igényeknek és javítsák a találatok relevanciáját. Az algoritmus frissítések lehetnek kisebb vagy akár jelentős változások is, amelyek alapvetően átalakítják a találati listák sorrendjét.

Az algoritmus frissítések általában a következő célokat szolgálják:

  • Jobb minőségű tartalom előtérbe helyezése: A keresőmotorok szeretnék, hogy a felhasználók a lehető legjobb és legrelevánsabb találatokat kapják a keresési lekérdezéseikre. Ezért az algoritmusok a jobb minőségű és releváns tartalmakat előnyben részesítik a keresési eredmények sorrendjében.
  • Technikai szempontok figyelembevétele: A keresőmotorok figyelembe veszik a weboldalak technikai szempontjait is, például a sebességet, a mobil-barát kialakítást, a biztonságot, és a weboldal felépítését. Ha egy weboldal nem megfelelően optimalizált vagy nem biztonságos, akkor az algoritmusok kisebb súllyal kezelhetik.
  • Linképítés: A külső hivatkozások minősége és mennyisége továbbra is meghatározó tényező a keresőmotorok rangsorolási rendszerében. Ha egy weboldalra erős és releváns külső hivatkozások mutatnak, akkor az előnyös hatással lehet az oldal rangsorolására.
  • Felhasználói visszajelzések figyelembevétele: A keresőmotorok figyelik a felhasználói visszajelzéseket is, például azt, hogy milyen gyakran látogatnak meg a felhasználók egy adott oldalt, mennyi időt töltenek el rajta, vagy hogyan viselkednek az oldalon. Az algoritmusok ezeket is figyelembe veszik az oldalak értékelésekor.

Ezen kívül arról sem szabad megfeledkezni, hogy a versenytársak is folyamatosan azon dolgoznak, hogy előrébb kerüljenek a találati listában, tehát fontos, hogy nem csak kizárólag a saját tevékenységünk határozza meg a helyezésünket.

Gyakori hibák

A keresőoptimalizálás folyamata bonyolult lehet és a weboldal tulajdonosok számos hibát elkövethetnek az optimalizálás során. Ilyen gyakori hibák lehetnek az alábbiak:

  • Nem megfelelő kulcsszavak használata: Az oldalak kulcsszavai és kulcsszó-kifejezései nagyon fontosak az optimalizálási folyamatban, de ha nem megfelelően választjuk ki őket, az hátrányosan befolyásolhatja az oldal rangsorolását a találati listában. A nem alkalmas vagy túl sok kulcsszó használata, illetve a kulcsszó spamming a Google számára problémás lehet és végül az oldal rangsorolásának csökkenéséhez vezethet.
  • Nem optimalizált tartalom: Az oldalak tartalmának nem megfelelő optimalizálása hatással lehet a keresőmotorok számára történő értelmezésre és az oldal rangsorolására. A tartalom nem megfelelő felépítése, túl hosszú vagy túl rövid tartalom, az oldalak másolatai vagy a nem megfelelő kulcsszavak használata negatívan befolyásolhatja az oldalak helyezését a találati listában.
  • Hivatkozásokat nem tartalmazó vagy rossz minőségű hivatkozásokat tartalmazó weboldalak: A keresőmotorok figyelembe veszik az oldalakra mutató hivatkozások mennyiségét és minőségét, mivel az erős és releváns hivatkozások javítják az oldal rangsorolását. Ha az oldalnak nincsenek ilyen hivatkozásai, nem fogják elérni a kívánt helyezést a keresőmotorokban.
  • Túl sokoldalú vagy túl szűk szakmai profil: Amennyiben az oldal profilja túlságosan sokoldalú a keresőmotorok nehézségekbe ütközhetnek annak a meghatározásában, hogy milyen kulcsszavakra és keresési lekérdezésekre fókuszáljon az oldal. Ha pedig az oldal szakmai profilja túl szűk, akkor nem fog elég keresés történni alapvetően.

 

 

 

keresőoptimalizálás esetén fontos kiemelni, hogy itt nincsenek azonnali eredmények, nem kerül az első oldalra a honlap átadásával együtt, ellenben rengeteg befektetett munkával a helyezéseit folyamatosan tudja javítani.

A WordPress weboldalak szerkezetüknek, felépítésüknek köszönhetően keresőoptimalizálás szempontjából kiemelkedően jók, azonban szükséges lehet a különböző oldalak, szövegek, valamint képek kulcsszavakkal történő ellátása, hogy végső soron a teljes honlapja és a bejegyzései is jobb helyet érjenek el a Google találati listában.

Amennyiben már egy kész honlapja van, elképzelhető, hogy a szövegezés és az oldal struktúrájának módosítása szükséges annak érdekében, hogy jobb helyet érhessen el, amit végül a linképítés szolgáltatásával ki lehet egészíteni. A ZK Design ebben is tud segíteni Önnek, így sikeresebben valósíthatja meg üzleti céljait!

Bejegyzéseink a keresőoptimalizálás témájában