Az utóbbi időben számos honlappal találkozunk munkánk során, mely sok szempontból nem jó, de marketing és jogi szempontból mindenképpen hagynak kívánni valót maguk után.

A honlap funkcióját tekintve egy modern, kibővített névjegykártya, ahol elmondhatjuk magunkról a legfontosabb információkat. A webshop ezen felül már konkrét piactérré változik. Mivel ezek alapján az online tevékenységünk arra irányul, hogy minél több eladást generáljon, emiatt rendkívül fontos, hogy egy átgondolt, jól felépített és a lehető legjobb marketing stratégiával támogatott honlapot alakítsunk ki, mely megfelel a jogszabályi előírásoknak is. Ezen felül persze jó lenne, ha egy kicsit szép is lenne, de ez már egy következő szint.

A jellemző leggyakoribb hibák honlapok esetén:

  • nem átgondolt a tartalom, mintha csak túl akart volna lenni rajta a szövegíró
  • felesleges tartalmak, a legjellemzőbb a hosszú, tagolatlan önéletrajzok feltöltése – vagy épp ennek ellentéte, létrehozunk egy oldalt munkatársunknak, de nem írunk róla semmit
  • nincsenek tagolások (jellemző egybefüggő szövegek), nem átlátható a honlap
  • vannak olyan menüpontok, melyek teljesen üres oldalra visznek, itt jellemzően megjelennek a feltöltés alatt feliratok
  • nincs színharmónia, az összeállítás konkrétan bántja az ember szemét
  • nincs impresszum
  • nincs cookie szabályzat
  • webshop esetén nincs ÁSZF
  • a honlapon gyűjtenek adatokat (pl. hírlevél feliratkozás), ellenben nincs adatvédelmi szabályzat és nem tüntetik fel a NAIH számot (rosszabb esetben ezt meg sem kérték)
  • nincsenek CTA (call-to-action) gombok
  • nincsenek fent az elérhetőségek könnyen elérhetően – pl. nem kattintható a telefonszám és az e-mail cím, nincs térkép (pl. Google Maps navigációs lehetőséggel), kapcsolati űrlap
  • nincs összekötve a social media-val, nincs átvezetés a különböző felületekre
  • irreleváns stock fotók jelennek meg sok oldalon, nem megfelelő körültekintéssel válogatták ezeket
  • a munkatársakról készült fényképek nem építik a bizalmat, hanem csökkentik
  • nincs keresőoptimalizálás, az esélyt sem adjuk meg magunknak, hogy előrébb kerüljünk a Google találati listában
  • használják az Adwords rendszerét, ellenben nem landing page kerül hirdetésre, hanem az egész honlap
  • 404-es hibák megjelenése hosszú távon
  • biztonsági beállítások nincsenek, egy kattintással elérhető pl. a WordPress belépőoldal
  • nem reszponzív, mobilbarát a honlap
  • nincs blog, így elvesszük a lehetőséget magunktól, hogy előrébb kerüljünk a Google találati listában
  • nincs hírlevél feliratkozás, nem gyűjtjük a látogatóink adatait, hogy folyamatosan emlékeztetni tudjuk őket magunkra
  • nincs beépítve a honlapba a Facebook konverziós kód, így nem használjuk ki a Facebook hirdetések remarketing lehetőségét
  • nincs összekapcsolva oldalunk a Google ingyenes analitikai eszközeivel, melyek elemzése esetén számos olyan információt kaphatunk, mely alapján oldalunkat fejleszthetnénk, ezek jobban konvertálnának
  • a WordPress oldalak esetén a sablonokban csak szövegcsere történik, megfordul a folyamat, nem a honlap alakul a céghez, hanem az adott WordPress sablonhoz alkalmazkodik a cég
  • ha elkészült a honlap, már nem akar rá pár ezer forintot sem költeni megrendelő, megpróbálja inkább maga kezelni. Természetesen pl. a blog kezelését bárki meg tudja tanulni, de amikor az oldalak átalakításáról van szó, inkább bízzuk ezt egy szakemberre

További problémák a weblapok esetén:

A fentieken túl az egyik legnagyobb probléma talán, hogy a megrendelők sokszor magukra hagyják a honlapot azután, hogy elkészült. Nem végzi el senki a szükséges frissítéseket, ami ha a biztonsági intézkedések hiányával párosul, borzasztó egyszerűen feltörhetővé válik a weblap. Amikor pedig elterjedt az oldalon a fertőzés, akkor megpróbálják előkapni a fejlesztőt, hiszen ez az ő hibája, 3 éve ő készítette az oldalt.

A honlapkészítés nem csak egy szakma. Ha valaki csodálatosan tud kódokat írni, az nem azt jelenti, hogy szép honlapokat készít, hiszen lehet, hogy nincs meg a grafikai vénája, vagy nincsenek ismeretei a marketing területéről, így egy rosszul konvertáló oldalt épít meg. A jó honlap titka: grafika, webfejlesztés, marketing, kommunikáció, kiegészítve a jogi követelményeknek való megfelelőséggel. Az egyik a másik nélkül sosem lesz teljes értékű, ha pedig nem figyelünk a szabályozásra, súlyos büntetéseket is kaphatunk.

Ha szeretne egy olyan honlapot, mely nem tartalmazza a fenti hibák adott kombinációját, vegye fel velünk a kapcsolatot!