Az utóbbi időben számos honlappal találkozunk munkánk során, mely sok szempontból nem jó, de marketing és jogi szempontból mindenképpen hagynak kívánni valót maguk után.
A honlap funkcióját tekintve egy modern, kibővített névjegykártya, ahol elmondhatjuk magunkról a legfontosabb információkat. A webshop ezen felül már konkrét piactérré változik. Mivel ezek alapján az online tevékenységünk arra irányul, hogy minél több eladást generáljon, emiatt rendkívül fontos, hogy egy átgondolt, jól felépített és a lehető legjobb marketing stratégiával támogatott honlapot alakítsunk ki, mely megfelel a jogszabályi előírásoknak is. Ezen felül persze jó lenne, ha egy kicsit szép is lenne, de ez már egy következő szint.
A jellemző leggyakoribb hibák honlapok esetén:
- nem átgondolt a tartalom, mintha csak túl akart volna lenni rajta a szövegíró
- felesleges tartalmak, a legjellemzőbb a hosszú, tagolatlan önéletrajzok feltöltése – vagy épp ennek ellentéte, létrehozunk egy oldalt munkatársunknak, de nem írunk róla semmit
- nincsenek tagolások (jellemző egybefüggő szövegek), nem átlátható a honlap
- vannak olyan menüpontok, melyek teljesen üres oldalra visznek, itt jellemzően megjelennek a feltöltés alatt feliratok
- nincs színharmónia, az összeállítás konkrétan bántja az ember szemét
- nincs impresszum
- nincs cookie szabályzat
- webshop esetén nincs ÁSZF
- a honlapon gyűjtenek adatokat (pl. hírlevél feliratkozás), ellenben nincs adatvédelmi szabályzat és nem tüntetik fel a NAIH számot (rosszabb esetben ezt meg sem kérték)
- nincsenek CTA (call-to-action) gombok
- nincsenek fent az elérhetőségek könnyen elérhetően – pl. nem kattintható a telefonszám és az e-mail cím, nincs térkép (pl. Google Maps navigációs lehetőséggel), kapcsolati űrlap
- nincs összekötve a social media-val, nincs átvezetés a különböző felületekre
- irreleváns stock fotók jelennek meg sok oldalon, nem megfelelő körültekintéssel válogatták ezeket
- a munkatársakról készült fényképek nem építik a bizalmat, hanem csökkentik
- nincs keresőoptimalizálás, az esélyt sem adjuk meg magunknak, hogy előrébb kerüljünk a Google találati listában
- használják az Adwords rendszerét, ellenben nem landing page kerül hirdetésre, hanem az egész honlap
- 404-es hibák megjelenése hosszú távon
- biztonsági beállítások nincsenek, egy kattintással elérhető pl. a WordPress belépőoldal
- nem reszponzív, mobilbarát a honlap
- nincs blog, így elvesszük a lehetőséget magunktól, hogy előrébb kerüljünk a Google találati listában
- nincs hírlevél feliratkozás, nem gyűjtjük a látogatóink adatait, hogy folyamatosan emlékeztetni tudjuk őket magunkra
- nincs beépítve a honlapba a Facebook konverziós kód, így nem használjuk ki a Facebook hirdetések remarketing lehetőségét
- nincs összekapcsolva oldalunk a Google ingyenes analitikai eszközeivel, melyek elemzése esetén számos olyan információt kaphatunk, mely alapján oldalunkat fejleszthetnénk, ezek jobban konvertálnának
- a WordPress oldalak esetén a sablonokban csak szövegcsere történik, megfordul a folyamat, nem a honlap alakul a céghez, hanem az adott WordPress sablonhoz alkalmazkodik a cég
- ha elkészült a honlap, már nem akar rá pár ezer forintot sem költeni megrendelő, megpróbálja inkább maga kezelni. Természetesen pl. a blog kezelését bárki meg tudja tanulni, de amikor az oldalak átalakításáról van szó, inkább bízzuk ezt egy szakemberre
További problémák a weblapok esetén:
A fentieken túl az egyik legnagyobb probléma talán, hogy a megrendelők sokszor magukra hagyják a honlapot azután, hogy elkészült. Nem végzi el senki a szükséges frissítéseket, ami ha a biztonsági intézkedések hiányával párosul, borzasztó egyszerűen feltörhetővé válik a weblap. Amikor pedig elterjedt az oldalon a fertőzés, akkor megpróbálják előkapni a fejlesztőt, hiszen ez az ő hibája, 3 éve ő készítette az oldalt.
A honlapkészítés nem csak egy szakma. Ha valaki csodálatosan tud kódokat írni, az nem azt jelenti, hogy szép honlapokat készít, hiszen lehet, hogy nincs meg a grafikai vénája, vagy nincsenek ismeretei a marketing területéről, így egy rosszul konvertáló oldalt épít meg. A jó honlap titka: grafika, webfejlesztés, marketing, kommunikáció, kiegészítve a jogi követelményeknek való megfelelőséggel. Az egyik a másik nélkül sosem lesz teljes értékű, ha pedig nem figyelünk a szabályozásra, súlyos büntetéseket is kaphatunk.
Ha szeretne egy olyan honlapot, mely nem tartalmazza a fenti hibák adott kombinációját, vegye fel velünk a kapcsolatot!