Az utóbbi időben egyre többször halljuk, hogy „nincs szükségünk céges honlapra, bőven elég lesz a Facebook oldal is”. Sajnos hiába ingyenes bármilyen oldalt létrehozni a Facebookon belül, sok szempontból nem képes felvenni a versenyt a weboldalakkal.
1. A Facebook felület nem a sajátunk
Azt nem szabad elfelejteni, hogy az oldalunkat nem mi birtokoljuk, hanem a Facebook tulajdonosok, részvényesek. Bármennyire is sok munkát, energiát, illetve a hirdetésekbe pénzt fektethetünk, a jelenlegi felhasználási feltételek bármikor változhatnak, gondoljunk csak például a folyamatosan változó hirdetési rendszerre. Abba persze bele se gondoljunk, hogy mi lenne, ha egyszer csak kapnánk egy levelet, hogy ezentúl havi x forintért használhatjuk tovább a saját oldalunkat, melyre évek alatt gyűjtöttünk releváns rajongótábort.
2. Nem vesznek minket komolyan
Az elmúlt években minden az interneten történik, az okostelefonok megjelenésével az internethasználat olyan mértékűre növekedett, amit egy évtizeddel ezelőtt elképzelni sem tudtunk volna. A modern vásárló (melybe beletartoznak az egyének és a cégek is) ha valami új dolgot szeretne beszerezni, már gyakran validálásra használja az internetet. Lehet, hogy kapott egy nagyon jó ajánlást az ismerősétől, de biztosan rá fog keresni, megnézi a honlapot, eldönti, hogy szimpatikus-e a cég, a termék, esetleg az ott dolgozó emberek, akikkel ezután kapcsolatban fog állni. Ehhez hozzátartozik az is, hogy bármilyen terméket is árulunk, gyakran érzelmi döntések alapján dől el, hogy ki kapja az üzletet, kitől veszik meg a terméket. Ehhez biztosítanunk kell a látogatók számára, hogy egy átlátható, szép, design-os felületen tudják elolvasni a cégtörténetünket, a szolgáltatásaink leírását, meg tudják nézni a termékeinket, a szolgáltatásainkba egy kis betekintést kapjanak. Mindezt természetesen egy könnyen átlátható struktúrában.
3. Keresőoptimalizálás (SEO)
Az előző ponthoz szorosan kapcsolódik a keresőoptimalizálás kérdése. Gondoljunk csak arra, hogy mit teszünk, ha szükségünk van egy új szolgáltatásra, termékre? Természetesen megnyitjuk a böngészőnket és beírjuk a problémánkat a varázslatos Google keresőbe. Fontos kiemelni, hogy az algoritmusok nagy részét nem ismerjük, mivel nem publikusak, ráadásul folyamatosan frissülnek is. Egy viszont egészen biztos. Ha nem cégnévre, hanem problémára, termékre, szolgáltatásra keresünk, biztosan nem lesz sehol sem a Facebook oldalunk. Írjuk be például a honlapkészítés szót, nagyon sok weboldalt látunk a találatok között, viszont egyetlen egy Facebook oldalt sem. Hajlandóak vagyunk ezt az előnyt kiengedni a kezünkből?
4. Bármilyen meglepő is, nem mindenki van fent a Facebookon
Az utolsó pont lehet, hogy hihetetlennek tűnik elsőre, de mégis elképzelhető, hogy valaki azért nem regisztrál, vagy épp törli magát, mert nem szeretné, ha sok idejét elvenné a Facebook, inkább a családját, hobbiját részesíti előnyben. Előfordul olyan is, aki például nem szeretné, ha a munkaidején kívül elérhető lenne az ügyfeleknek bármilyen felületen is. Számos oka lehet annak, ha valaki nem regisztrál, viszont potenciális ügyfélként nem szabad megfeledkeznünk róluk sem.
A ZK Design modern, letisztult céges weboldakat készít ügyfeleinek, illetve az online marketing terén történő tanácsadással segíti a kis- és középvállalkozásokat. Ha nem szeretne lemaradni a versenyben, vegye fel velünk a kapcsolatot még ma!
Kövessen minket a Facebookon is!