Keresőoptimalizálás

Annak érdekében, hogy minél többen rátaláljanak a honlapjára az interneten és ne csak egy online névjegykártyaként szolgáljon, érdemes a marketing stratégián belül előtérbe helyeznie a keresőoptimalizálás (angolul: Search Engine Optimization, vagyis SEO) feladatát.

A keresőoptimalizálás (SEO) fontos a weboldalak számára, mert segít javítani azok megtalálhatóságát és láthatóságát a keresőmotorok találatai között (például a Magyaroroszágon legnépszerűbb Google találati listában). A keresőmotorok által használt algoritmusok célja, hogy a legjobb és leginkább releváns találatokat adják meg a felhasználók keresési lekérdezéseire.

Ha egy weboldal optimalizált, akkor nagyobb eséllyel kerül a keresőmotorok által előkelőbb helyekre a találati listákban, amely nagyobb látogatottságot és forgalmat eredményezhet. Az optimalizált weboldalak jobb eredményeket érhetnek el az organikus keresések során, amely azt eredményezi, hogy kevesebb pénzt kell költeni a látogatók bevonzására létrehozott, fizetett hirdetésekre és marketingre.

A jó SEO megköveteli, hogy a weboldal tulajdonosok számára érthető és releváns tartalmat kínáljanak a felhasználóknak, javítsák a honlap sebességét, szerkezetét és használhatóságát, biztosítsák a mobilbarát kialakítást, valamint megfelelően használják a kulcsszavakat és az optimalizálási technikákat.

A képlet nagyon egyszerű: minél előrébb vannak a listában az Ön által meghatározott kulcsszavak, annál több kattintás érkezik a honlapjára és annál több megkeresést kap.

A keresőoptimalizálás lépései

A keresőoptimalizálás egy összetett folyamat, amely magában foglalja a weboldal tartalmának optimalizálását, a technikai szempontok figyelembevételét és az off-site faktorok kezelését is. A SEO fontosabb lépései:

  • Kulcsszókutatás: Az első és egyik legfontosabb lépés a kulcsszókutatás, mely segít azonosítani a felhasználók által leggyakrabban keresett kulcsszavakat és kulcsszó-kifejezéseket. Sokat számít, ha tudja, hogy milyen kulcsszavak és kifejezések esetén szeretne előre kerülni, de azt is szem előtt kell tartania, hogy a vásárlói és megrendelői mire keresnek rá. A kulcsszókutatás ezt a kettőt hozza szinkronba. A kulcsszavak a meghatározásukat követően használhatóak lesznek a tartalom kialakításához és az oldalak optimalizálásához is. A kulcsszókutatásnak ideális esetben meg kell előznie a honlapkészítés feladatát.
  • Technikai optimalizálás: Az oldalak technikai optimalizálása magában foglalja a weboldal sebességének optimalizálását, a mobilbarát megjelenést, a weboldal szerkezetének javítását, oldalon belüli hivatkozások kialakítását. Ezek az elemek segíthetnek jobbá tenni a weboldalak felhasználói élményét és javítják az oldalak keresőmotorok számára történő értelmezhetőségét.
  • Tartalom optimalizálása: A tartalom optimalizálása a weboldalak tartalmának kialakítására és szerkesztésére vonatkozik. Az optimalizált tartalom olyan kulcsszavakat és kulcsszó-kifejezéseket foglal magában, amelyek relevánsak a célközönség számára, valamint jól strukturáltak és könnyen érthetők. Továbbá azt is lehetővé teszi a weboldalak számára, hogy a felhasználók által keresett, hasznos információkat és megoldásokat nyújtsanak.
  • Linképítés: Az off-site keresőoptimalizálás részeként a linképítés segít növelni az oldalra mutató külső hivatkozások mennyiségét és minőségét. Az erős külső hivatkozások hozzájárulnak az oldalak magasabb rangsorolásában a keresőmotorok találati listájában.
  • Analitika és monitorozás: A weboldalak elemzésével és monitorozásával megértheti, hogyan teljesítenek az optimalizációs munkálatok, továbbá hogy milyen területeken kell javítani. Az analitika és a monitorozás lehetővé teszi a weboldal tulajdonosának, hogy nyomon kövesse a forgalmat, a kulcsszavak rangsorát és az oldalak sebességét.

A Google rangsora

Azt sem szabad elfelejteni, hogy a Google által használt algoritmusok nagy része titkos, csak egy kis szeletet ismerünk ebből. A találati listában a honlapok helyezése sem fix, hiszen a keresőmotorok folyamatosan frissítik az algoritmusukat és az értékelési rendszerüket, hogy jobban megfeleljenek a felhasználói igényeknek és javítsák a találatok relevanciáját. Az algoritmus frissítések lehetnek kisebb vagy akár jelentős változások is, amelyek alapvetően átalakítják a találati listák sorrendjét.

Az algoritmus frissítések általában a következő célokat szolgálják:

  • Jobb minőségű tartalom előtérbe helyezése: A keresőmotorok szeretnék, hogy a felhasználók a lehető legjobb és legrelevánsabb találatokat kapják a keresési lekérdezéseikre. Ezért az algoritmusok a jobb minőségű és releváns tartalmakat előnyben részesítik a keresési eredmények sorrendjében.
  • Technikai szempontok figyelembevétele: A keresőmotorok figyelembe veszik a weboldalak technikai szempontjait is, például a sebességet, a mobilbarát kialakítást, a biztonságot, és a weboldal felépítését. Ha egy weboldal nem megfelelően optimalizált vagy nem biztonságos, akkor az algoritmusok kisebb súllyal kezelhetik.
  • Linképítés: A külső hivatkozások minősége és mennyisége továbbra is meghatározó tényező a keresőmotorok rangsorolási rendszerében. Ha egy weboldalra erős és releváns külső hivatkozások mutatnak, akkor az előnyös hatással lehet az oldal rangsorolására.
  • Felhasználói visszajelzések figyelembevétele: A keresőmotorok figyelik a felhasználói visszajelzéseket is, például, hogy milyen gyakran látogatnak meg a felhasználók egy adott oldalt, mennyi időt töltenek el rajta, vagy hogyan viselkednek az oldalon. Az algoritmusok ezeket is figyelembe veszik az oldalak értékelésekor.

Ezen kívül arról sem szabad megfeledkezni, hogy a versenytársak is folyamatosan azon dolgoznak, hogy előrébb kerüljenek a találati listában, tehát fontos, hogy nem csak kizárólag a saját tevékenységünk határozza meg a helyezésünket.

Gyakori hibák

A keresőoptimalizálás folyamata bonyolult lehet és a weboldal tulajdonosok számos hibát elkövethetnek az optimalizálás során. Gyakori hibák lehetnek az alábbiak:

  • Nem megfelelő kulcsszavak használata: Az oldalak kulcsszavai és kulcsszó-kifejezései nagyon fontosak az optimalizálási folyamatban, de ha nem megfelelően választjuk ki őket, az hátrányosan is befolyásolhatja az oldal rangsorolását a találati listában. A túl sok vagy nem jól kiválasztott kulcsszó használata, illetve a kulcsszó spamming a Google számára problémákat okozhat és végül az oldal alacsonyabb rangsorolásához vezethet.
  • Nem optimalizált tartalom: Az oldalak tartalmának nem megfelelő optimalizálása hatással lehet a keresőmotorok értelmezésére és az oldal rangsorolására. A tartalom nem megfelelő felépítése, túl hosszú vagy túl rövid tartalom, az oldalak másolatai vagy a nem megfelelő kulcsszavak használata negatívan befolyásolhatja az oldalak helyezését a találati listában.
  • Hivatkozásokat nem tartalmazó vagy rossz minőségű hivatkozásokat tartalmazó weboldalak: A keresőmotorok figyelembe veszik az oldalakra mutató hivatkozások mennyiségét és minőségét, mivel az erős és releváns hivatkozások javítják az oldal rangsorolását. Ha az oldalnak nincsenek ilyen hivatkozásai, nem fogják elérni a kívánt helyezést a keresőmotorokban.
  • Túl sokoldalú vagy túl szűk szakmai profil: Amennyiben az oldal profilja túlságosan sokoldalú a keresőmotorok nehézségekbe ütközhetnek annak a meghatározásában, hogy milyen kulcsszavakra és keresési lekérdezésekre fókuszáljon az oldal. Ha pedig az oldal szakmai profilja túl szűk, akkor nem lesz elegendő a kívánt eredményekhez.

 

 

 

keresőoptimalizálás esetén fontos kiemelni, hogy itt nincsenek azonnali eredmények, nem kerül az első oldalra a honlap átadásával együtt, ellenben rengeteg befektetett munkával a helyezéseit folyamatosan tudja javítani.

A WordPress weboldalak szerkezetüknek, felépítésüknek köszönhetően keresőoptimalizálás szempontjából kiemelkedően jók, azonban szükséges lehet a különböző oldalakat, szövegeket, valamint képeket kulcsszavakkal ellátni, hogy végső soron a teljes honlapja és a bejegyzései is jobb helyet érjenek el a Google találati listában.

Amennyiben már egy kész honlapja van, elképzelhető, hogy a szövegezés és az oldal struktúrájának módosítására lehet szüksége annak érdekében, hogy jobb helyet érhessen el, amit végül a linképítés szolgáltatásával ki lehet egészíteni. A ZK Design ebben is tud segíteni Önnek, így sikeresebben valósíthatja meg üzleti céljait!

Bejegyzéseink a keresőoptimalizálás témájában

Kérjen ajánlatot!

Logóra, arculatra, vagy honlapra,  van szüksége? Töltse ki az ajánlatkérési űrlapot és mi felvesszük Önnel a kapcsolatot!

Kérjen ajánlatot most!

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Ötletei megvalósításra várnak?

Vegye fel velünk a kapcsolatot!