Egy profi, egységes céges weboldal kiemelkedően fontos szinte minden vállalkozás számára. Természetesen ez nagyon nehéz akkor, ha még sosem készítettünk weboldalt. Összegyűjtöttünk néhány tippet, hogy miként álljunk neki a céges weboldal készítésének.

Legyen egyértelmű célunk

A vállalkozások honlapjai különbözőek lehetnek attól függően, hogy mi a céljuk. Amennyiben az a cél, hogy az interneten vásároljanak tőlünk ügyfeleink, akkor eköré a cél köré kell építenünk az egész honlapot (webshopot). Ha az a célunk, hogy árajánlatot kérjenek tőlünk, akkor szintén másképpen kell felépítenünk a weboldalt. Olyan is van, aki nem szeretne ügyfeleket szerezni (bármilyen meglepő is…) a honlapon keresztül, egyszerűen csak bemutatkozásra szeretné használni. Egy konkrét cél nélkül a céges weboldal csak rengeteg időbe és pénzbe fog kerülni, anélkül hogy valós eredményt hozna.

Írjuk meg a tartalmat a honlapkészítés előtt

Mielőtt bármilyen honlapot alakítanánk ki, mindenképpen fontos, hogy meglegyen a koncepció arról, hogy mit szeretnénk kommunikálni leendő látogatóinknak. Azzal, hogy pontosan mivel foglalkozik a cégünk, ki a célközönség, és nekik milyen üzenetet szeretnénk eljuttatni, azt csak mi tudhatjuk. Természetesen vehetünk igénybe segítséget, a célmeghatározás esetén, vagy akár a szövegírásban is, de fontos, hogy az alapokat nekünk kell meghatározni.

Határozzuk meg a legfontosabb mondanivalókat

Fontos, hogy a honlap szövegezése a szükséges információkat tartalmazza a látogatók számára. Jellemző, hogy az internetezők nem akarnak hosszú, alapvető információkkal teli szövegeket olvasni. Bármilyen büszkék is vagyunk cégünkre, ne írjunk a történetéről 5 A4-es oldalt, hiszen ennyire részletesen erre szinte senki sem kíváncsi. Határozzuk meg a legfontosabb pontokat, ezekről viszont megfelelő információtartalmú szövegeket írjunk. Természetesen az is kiemelt fontosságú, hogy ez megfelelően kerüljön strukturálásra, a látogatók egyszerűen megtalálják, amit keresnek.

Mit tudunk tenni a leendő ügyfélért, miért jó, ha velünk dolgozik

Fontos kiemelni azt is, hogy ha minket választ az ügyfél, akkor mit nyer ezzel. Ne csak a szolgáltatásainkat, termékeinket soroljuk fel, hanem emeljük ki, hogy miben vagyunk mások, miért érdemes velünk dolgozni.

Call-to-action

Fontos azzal is foglalkozni, hogy mi az, amit szeretnénk elérni, ha a látogató honlapunkra érkezik? Szeretnénk, ha feliratkozna a hírlevelünkre? Akkor vezessük ki a főoldalra! Szeretnénk, hogy árajánlatot kérjen? Akkor készítsünk minden oldal aljára egy figyelemfelhívó részt. Kommunikáljuk egyértelműen a látogatóknak, hogy mit szeretnénk tőlük.

Oldalhierarchia

Szinte minden vállalkozásnak szüksége van minimum 2-3 oldalra, aloldalra a honlapkészítés esetén. Nyilván szeretne egy főoldalt, egy kapcsolati oldalt, esetleg egy bemutatkozást, vagy épp egy blog felületet. Elképzelhető, hogy a szolgáltatásokon belül is érdemes aloldalakat létrehozni, ezeket tovább bontani, katalógusokat feltölteni, stb. Az egész felépítést érdemes átgondolni, mielőtt nekiállunk a saját honlapunkat készíteni, vagy mielőtt ezzel megbíznánk valakit.

Inspiráció gyűjtés

Amennyiben nem vagyunk biztosak abban, hogy milyen weboldalt szeretnénk, gyűjtsünk inspirációt, keressünk olyan weboldalakat, melyek valami miatt nagyon tetszenek nekünk! Természetesen ezt ne másoljuk le… Viszont nagyon sok inspirációt tud adni, rendkívül jó kiindulási alap, ha már van elképzelésünk a leendő weboldalunkról. Amennyiben ezt nem saját magunk készítjük, hanem megbízunk valakit egy profi céges weboldal készítésével, biztosan ő is értékelni fogja, hogy tudja milyen irányba induljon. (Lehet ez egyedi fejlesztés esetén a grafikai munka, vagy a WordPress weboldal készítő is)

Profi weboldal = személyes eredmény?

Számos kisebb cég, vállalkozás első körben saját magának készíti el a weboldalát. Miközben akadnak sikeres próbálkozások is, a legtöbb cégvezetőn kifog a feladat. Rendkívül nagy örömmel tölti el őket, hogy sikerült megcsinálniuk életük első weboldalát, viszont ez elég a piacnak? Nem, a piacot egyáltalán nem érdekli az, hogy eddig nem tudtunk honlapot csinálni, most már viszont csináltunk egyet wix-ben. A látogatóknak az kell, hogy megtalálható legyen weboldalunk (keresőoptimalizálás), logikus, jól felépített legyen, megtalálható legyen rajta minden szükséges információ és szép legyen – 2018-ban természetesen mobilbarát webdesignal rendelkezzen. Még ha nagyon keményen is dolgoztunk azért, hogy elkészüljön a honlapunk, biztosan profi megjelenése van és megfelelőek a háttérbeállítások is?

Saját domain cím

Teljesen egyértelmű, hogy a www.azendomainem.hu sokkal profibbnak hat, mint a www.azendomainem.wordpress.com domain cím. Ne spóroljunk ezen!

Válasszunk egy megfelelő tárhelyszolgáltatót

Nézzünk utána a piacon, hogy mely cégek milyen áron biztosítják a különböző szolgáltatásaikat. Ha megvan a kiszemelt tárhelyszolgáltató, mindenképpen járjuk körbe a témát, hogy ajánlják-e mások, vannak-e problémák a céggel. WordPress honlapkészítési munkánk során számos olyan szolgáltatóval találkoztunk, ahol nem volt rendszeres mentés, az ügyfélszolgálat elérhetetlen volt, számos dolgot nekünk kellett telepíteni a tárhelyre, ha gond volt, akkor hetek alatt sem oldották meg. Az ilyen szolgáltatóktól óvakodjunk, hiszen jelentős kár érhet minket, ha bármelyik is igaz a fentiek közül.

Amennyiben egy modern, marketing szempontoknak is megfelelő céges weboldalra van szüksége, kérjen tőlünk ajánlatot az office@zkdesign.hu e-mail címen!

Kövessen minket a Facebookon is!