Ha WordPress honlapunk van, sok mindent át kell gondolnunk. A legnagyobb hiba talán, ha létrehozunk egy honlapot és utána egyáltalán nem foglalkozunk vele. A weboldal a cégünk megjelenése az online világban. A legjobb, ha folyamatosan karbantartjuk.

1. A honlap kezelésének szereplői

Itt alapvetően nem a honlapszerkesztési szerepkörökről van szó, hanem hogy a vállalaton belül (vagy alvállalkozóval biztosítva) miként alakulnak a honlappal kapcsolatos szerepek. Ki fogja szerkeszteni, ki teszi fel a legújabb híreket a blogba, ha a munkatársak között változás van, ki fogja frissíteni az oldalakat?

2. Tartalommenedzsment, blogolás

A tartalmak folyamatos megosztása rendkívül fontos a szakértői státusz megszerzése érdekében, illetve keresőoptimalizálási szempontból. Érdemes jól olvasható, szép formátumokat alkalmazni tartalmaink megosztására, képeket, illetve videókat elhelyezni cikkeinkben. Természetesen nagyon fontos a mobilbarát honlapkialakítás is. Mindenképpen érdemes arra is figyelni, ha több kolléga, vagy külsős gyártja számunka a tartalmakat, akkor ezek összhangban legyenek, ne legyenek nagy különbségek a stílusok között. A honlapon, blogon található cikkek hangvétele a cégünk hangjává válik, minket fog képviselni, ne becsüljük alá jelentőségét! A másik fontos kérdés a cikkek publikálásának gyakorisága. Az sajnos nem elegendő, hogy „ha majd lesz mit mondanom, akkor írok egy cikket”. Folyamatosan gondolkozzunk újabb tartalmakon, ha viszont egyszerre több ötletünk is van, akkor ne rakjuk fel ezeket azonnal a honlapra. Tűzzünk ki egy célt magunknak, például hogy minden héten, vagy kéthetente írunk valamit a blogunkra, ehhez pedig ragaszkodjunk mindenképpen.

3. A honlap, illetve marketing tevékenységünk eredményeinek mérése

Ahhoz, hogy valóban tudjuk erőfeszítéseinket mérni, például a következő eszközök lehetnek segítségünkre:

  • Google Search Console: folyamatosan nyomon tudjuk követni, hogy mely keresőszavakra hányadik helyen jelenik meg weboldalunk, hány kattintás érkezik ezekről honlapunkra
  • Google Analytics: statisztikákat kaphatunk, hogy hányan járnak a honlapunkon, honnan érkeznek, milyen eszközökről tekintik meg oldalunkat, mi a leglátogatottabb bejegyzésünk, oldalunk…
  • E-mail marketing: ha például a Mailchimp rendszerét használjuk, akkor lehetőségünk van nyomon követni, hogy hány százalék nyitotta meg hírlevelünket, mely honlaplinkekre történt kattintás…
  • Közösséi média: érdemes a Facebook oldalunkat is figyelemmel kísérni, mi volt a leginkább kedvelt bejegyzés, a hirdetéseink miként teljesítenek…

Ha megfelelően használjuk a statisztikai eszközeinket, akkor nagyon jó következtetéseket lehet levonni, hogy miként fejlesszük tovább honlapunkat, tartalmainkat a jövőben.

4. Honlap karbantartás

A WordPress fejlesztésén több száz programozó dolgozik folyamatosan, melynek hála újabb és újabb verziók jelennek meg. Így bővülnek a használati lehetőségek, a biztonsági és funkcionális problémák megszüntetésre kerülnek. Amikor belépünk a weboldalunkra, láthatjuk, hogy számos frissítés várakozik. Ezeket a frissítéseket elvégezzük mi, vagy külsős szakemberre bízzuk a honlap frissítését, karbantartását? Ha mi végezzük, van minden esetben biztonsági mentésünk? Ha probléma merül fel, akkor meg tudjuk oldani a hibajavítást, vagy vissza tudjuk állítani az előző verziót? Ha a kérdésre nem a válasz, vegye fel velünk a kapcsolatot WordPress honlap karbantartási szolgáltatásunkkal kapcsolatosan!

Ha probléma van, kit fog felhívni?

Ha úgy érzi, hogy a fenti feladatokat nem tudja megoldani szervezeten belül, vegye fel velünk a kapcsolatot! Számos referenciával rendelkezünk WordPress honlapkészítés, módosítás, frissítés, karbantartás témakörében. Ezen kívül a tartalommarketing területén is segítjük ügyfeleinket, hogy minél jobb eredményeket érjenek el a WordPress keresőoptimalizálás segítségével a Google találati listájában.

Kövessen minket a Facebookon is!