Képzeljünk el egy szituációt. Éppen nyaralni megy és útközben eszébe jut, hogy kiment a fejéből a készülődés közben a biztosítás megkötése. Mit tesz ilyenkor? Természetesen felmegy az internetre és megpróbálja megkeresni a megfelelő szolgáltatást és meg is kötni azt. A biztosítók nagy részének honlapja viszont egy teljes káosz a mobilon nézve. Folyamatosan nagyítgatni kell, nem jó a navigáció, nem találja a lényeges információkat.

Ha nem is biztosítással, de került már hasonló helyzetbe?

Erre kínál megoldást a reszponzív webdesign, mely a Wikipedia szerint a következőt jelenti:
„A reszponzív weboldal (RWD) egy olyan megközelítéssel tervezett weboldal, amelynek a célja az, hogy optimális megjelenést biztosítson – könnyű olvashatóság, egyszerű navigáció a lehető legkevesebb átméretezéssel és görgetéssel – a legkülönfélébb eszközökön (az asztali számítógép monitorjától egészen a mobiltelefonokig).”

Néhány ok, amiért érdemes a reszponzív webdesign-ba invesztálni:

  1. Az okostelefonok elterjedése

A legújabb felmérések szerint már majdnem egyenlő a számítógépről és a mobilról internetezők aránya Magyarországon. Gondoljon erre, mielőtt legyint a weblap átalakításra!

  1. Megszámlálhatatlan képernyőméret

A honlapok megtekintése teljesen különböző képernyőmérettel történik, hála a nagy választéknak mobiltelefonok, monitorok, tabletek terén. A reszponzív rendszer érzékeli, hogy milyen képernyőmérettel nézik az adott weblapot, ennek megfelelően pedig az előre beállított ugrópontok szerint méretezi a honlapot annak érdekében, hogy jól olvasható, könnyen navigálható legyen.

  1. Vásárlókat veszíthet el

Egy Adobe által végzett kutatás alapján a látogatók 38%-a azonnal elkattint, ha a tartalom és / vagy a kinézet nem vonzó, nincs mobilra optimalizálva a honlap, nehéz navigálni. A Huffington Post szerint a mobil netezők 57%-a azonnal elkattint, ha a weblap 3 másodpercnél több idő alatt töltődik be.

  1. Google előnyben részesíti

A Huffington Post szerint rendkívül hatékony a reszponzív design, hiszen itt egy tartalom van, mely különböző módon jelenik meg a képernyőfelbontás alapján, nem pedig a képernyőfelbontásnak megfelelő különböző tartalmakat húzza be a rendszer. Ez a Google és a keresőoptimalizálás szempontjából hasznos, mivel a keresőrobotok könnyebben tudnak tájékozódni a tartalmak között.

Amennyiben nem reszponzív weblapja átalakításán gondolkozik, vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy egy ingyenes tanácsadás keretében át tudjuk beszélni az Ön számára megfelelő lehetőségeket!