Ha valaki nem hallott még a reszponzív webdesignról, az hülye?
Az utóbbi időben számos Facebook csoportban váltott ki heves reakciókat egy cikk, melyet a 2017-es webes trendekről írtak. (A mi cikkünket a 2017-es tartalommarketing trendekről itt olvashatja.) A cikkben szerepelt a reszponzív webdesign és például a parallax effekt is, mint kiemelt elem.
Ha tudja mit jelentenek a fogalmak, görgessen tovább! Ha még nem hallott róla, olvassa el a Wikipedia rövid magyarázatait!
Reszponzív webdesign a Wikipedia szerint:
?A reszponzív weboldal (RWD) egy olyan megközelítéssel tervezett weboldal, amelynek a célja az, hogy optimális megjelenést biztosítson – könnyű olvashatóság, egyszerű navigáció a lehető legkevesebb átméretezéssel és görgetéssel – a legkülönfélébb eszközökön (az asztali számítógép monitorjától egészen a mobiltelefonokig).?
Parallax effekt a Wikipedia szerint:
„A parallax technika (más néven parallax görgetés vagy parallax dizájn) egy különleges képalkotási technika, amelynek lényege a többrétegű megjelenítés, ahol a háttérben található rétegek lassabban mozdulnak el a szemlélő számára, mint az előtérben találhatóak, így keltenek háromdimenziós hatást.”
A csoportokban rendkívül magas kommentszámokat kapott a cikk és nagyon rosszul fogadták a marketingesek, WordPress-esek, webfejlesztők. Arról írták legfőképp a hozzászólásokat, hogy lesülhetne a bőr az arcáról, aki 2017 elején ilyenekről ír cikket, mert ezek már több éves trendek.
Vajon tényleg mindenki hallott már ezekről? Vajon tényleg felesleges ezeket hangsúlyozni? Vajon tényleg hülyének kell néznünk azt, aki még nem találkozott ezekkel a fogalmakkal? Vagy csak azt, aki ezeket el szeretné magyarázni, fontosságát hangsúlyozni?
Egy olyan piacon, ahol még mindig a vállalkozások nagyobb részének nincs honlapja, mint amelyiknek van, ahol még el kell magyarázni az ügyfeleknek, hogy mi az a keresőoptimalizálás, ahol nem ismerik a cégvezetők a több éves trendeket, soha nem hallottak például a tartalommarketingről, adatvédelmi szabályozásról, ott tényleg hülyéznünk kell azokat, akik időt és energiát fordítanak a saját tartalommarketingjükre? Vagy azokat, akik időt és energiát nem kímélve próbálják meg a saját ügyfélkörüket bővíteni az edukálással? Ami tegyük hozzá, hogy az ügyfélnek is jó, hiszen ingyen kap hasznos információt.
Döbbenten néztük végig, hogy milyen agresszív és kemény kommenteket küldenek a szakmában egymásnak a már emlegetett cikk kapcsán. Persze ha az új trendekről kérdezték őket, akkor hirtelen mindenki csöndben maradt.
A mi célunk az, hogy folyamatosan új tippeket adjunk ügyfeleinknek, olvasóinknak attól függetlenül, hogy a marketingben, kommunikációban milyen mély ismeretekkel rendelkeznek. Szeretnénk hasznos információkkal szolgálni cikkeinkkel. Hogy mit nem szeretnénk? Bárkit is hülyének nézni.