Szerencsére nagyon sok lehetőségünk van arra, hogy magunknak is szép weboldalakat készítsünk. De vajon tényleg megéri? Érvek és ellenérvek a weboldal készítés témájában.

Érv: költséghatékony.

Teljesen egyértelmű. Szinte mindig olcsóbb lesz a honlapkészítés, ha te készíted el a saját weboldalad, mintha megbíznál ezzel egy vállalkozót. Akár néhány óra alatt lehet saját oldalad, nagyon kevés külső segítséggel. Használhatsz ingyenes sablonokat, jogtiszta, ingyenes képeket, sőt a logódat is elkészítheted magadnak különböző alkalmazásokkal.

Ellenérv: tényleg költséghatékony?

Az olcsóbb, például WordPress honlapok készítőinek is viszonylag magas órabérük van, viszont ez nagyságrendekkel kisebb egy egyedi fejlesztésekkel foglalkozó teljes munkaidős webfejlesztőéhez képest. De az igazi kérdés: mennyi időbe kerül, míg elkészíted a weboldalad? Mennyit vesztesz ezalatt, ahelyett, hogy tényleg a saját vállalkozásoddal foglalkoznál? És mennyit veszítesz azzal, ha egy nem megfelelő (szép elrendezésű, mobilbarát, könnyen kezelhető és navigálható, jó tartalommal rendelkező és keresőoptimalizált) oldalt hozol létre?

Érv: a legtöbb saját készítésű weboldalhoz tartoznak analitikai eszközök, ezt figyelhetem én is.

Az egyik legfontosabb dolog, ha weblapot készítesz, hogy elkezd gyűjteni az adatokat a látogatókról. Tudnod kell, hogy a felhasználók miként navigálnak az oldalon, milyen demográfiai összetétel jellemzi őket, milyen érdeklődési köreik vannak. Ez amiatt fontos, hogy információt szerezz arról, hogy eléred-e a célodat, legyen az egy termék eladása vagy hírlevélre történő feliratkozás. Szerencsére a legtöbb esetben lehetőségünk van összekötni saját honlapunkat a szükséges eszközökkel, mint például a Google Analytics.

Ellenérv: az adott eszköz ad elég adatot számodra ahhoz, hogy fejlessz is?

A weboldalat megfelelően kell strukturálni, illetve folyamatosan gyűjteni kell az információkat a látogatókról, hogy megfelelő döntéseket hozhass. Ha sikerül is például az Analytics-al összekötni az oldaladat, tudod, hogy hol találod a legfontosabb információkat? Tudod, hogy melyek a leglátogatottabb oldalaid és hogy hol veszíted el az érdeklődőket? A weboldal karbantartás esetén és az elemzések elkészítésére szükséges lehet egy külső vállalkozó alkalmazása, aki érthetően biztosítja számodra az adatokat az üzleti döntéseidhez.

Érv: amit felépítettél, azt tökéletesen tudod irányítani és alakítani.

Ez a fenti ár témakörhöz hasonlóan egy hatalmas előny lehet, hiszen sokkal egyszerűbb megvalósítani az álmodat, mint elmagyarázni valakinek, utána pedig várni az elkészültére. Ha megvan a design ötleted és a képességeid, hogy ezt megalkosd, gyakran sokkal egyszerűbb.

Ellenérv: optimalizálás.

Biztos vagyok benne, hogy van olyan rokonod, ismerősöd, aki egy valódi ezermesternek gondolja magát. Megpróbál egy polcot feltenni a falra, de az nem is tart jól és ferde is lesz. Nagyjából ugyanez a helyzet az optimalizálással, ha nekiállsz a saját weboldal készítésnek. A navigáció nem logikus, a képek szétesnek, lassítják az oldalt és az elrendezés sem túl szép. A keresőoptimalizálás pedig az egyik legfontosabb lenne, hogy megfelelő helyet érj el a Google keresési listájában.

A honlapnak a felhasználói élményre optimalizáltnak kell lennie, annak érdekében, hogy hatékony legyen, különben a terméked, szolgáltatásod látja kárát.

Az, hogy saját oldaladat készíted el, vagy megbízol valakit, a te döntésed. Ha a fentiek alapján úgy gondolod, hogy segíthetünk oldalad elkészítésében, vedd fel velünk a kapcsolatot!

 

Készült a Kohactive cikke alapján.

 

Kérjen ajánlatot!

Logóra, arculatra, vagy honlapra,  van szüksége? Töltse ki az ajánlatkérési űrlapot és mi felvesszük Önnel a kapcsolatot!

Kérjen ajánlatot most!

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Ötletei megvalósításra várnak?

Vegye fel velünk a kapcsolatot!