A tartalommarketing egy nagyszerű eszköz a cégek számára, illetve a legmegbízhatóbb médiummá vált a vásárlók körében. A felmérések szerint megelőzte a TV, rádió? és újsághirdetéseket abból a szempontból, hogy a vevők mennyire bíznak meg benne.

Természetesen ez az oka annak, hogy ennyi cég szentel egyre több időt, energiát és pénzt a tartalommarketingnek, mely jelenleg úgy tűnik, hogy csak erősödni fog. Miért? Mert működik.

Ha még nem használja ezt az eszközt cége promotálására, a 2017-es évben mindenképpen el kell gondolkoznia rajta.

Következzen a 6 trend melyet érdemes jövőre szem előtt tartani:

1. A videó kiemelkedő szerepe

A videós tartalom a 2016-os évben robbant be igazán a marketing területére, a következő év pedig rendkívül jó lehetőséget rejt magában a cégeknek és marketingeseknek, hogy bekapcsolódjanak a trendbe.

A videók már hosszú ideje népszerűek, az idei évben pedig a közösségi média segítette még nagyobbá válni. A legtöbb közösségi média oldal eddig is dolgozott videós elemekkel, de a Facebook ezt egy következő szintre emelte. Biztos vagyok benne, hogy a hírfolyamában, értesítései között számos Facebook Live állapotfrissítés volt az elmúlt időben, a Facebook pedig mindent megtesz annak érdekében, hogy a videós tartalmakat még tovább növelje.

A videók sokkal nagyobb hatással vannak a látogatókra, sokkal jobban növelik az elköteleződést egy termék, szolgáltatás vagy cég mellett, ezen keresztül pedig növelik az eladást. Tanulmányok támasztják alá azt az állítást, hogy akik látnak egy releváns, megfelelően kialakított videót, azok vásárlásának valószínűsége 1,81-szorosa volt vásárlótársaikhoz képest. Ezen felül, ha a hírlevél címében megtalálható a videó szó, az hihetetlen mértékben fogja növelni a megnyitási arányt.

A következő évben nagy valószínűséggel még több céget fogunk látni, mely videókkal kísérletezik, így valószínűleg ez a lehető legjobb pillanat, hogy elkezdjünk gondolkozni a saját videós tartalmainkon annak érdekében, hogy növeljük látogatottságunkat, konverziónkat, illetve a vásárlók elköteleződését irányunkba.

2. A vizuális tartalom más formái

Habár a videók kivételesen népszerűek most, a vizuális tartalmak más formái még mindig kiemelkedő jelentőségűek. Képek, infógrafikák, prezentációk a mai napig népszerűek és segíthetnek növelni a látogatók elköteleződését, illetve a konverziónkat. A vásárlók nem kizárólag szöveges tartalmakat akarnak, illetve a keresőoptimalizálásnak is jót tesz a megfelelően kulcsszavazott képek, vizuális tartalmak elhelyezése.

Próbáljunk meg a lehető legtöbb ilyen jellegű tartalmat használni a honlapunkon és releváns képeket rendeljünk a blog posztokhoz. Ehhez hasonlóan a közösségi média oldalaink esetén (természetesen most nem olyan oldalról beszélünk, ahol csak a vizualitás dominál, mint például az Instagramon) is segíteni fognak ezek a tartalmak, többen fognak rákattintani.

Fontos kiemelni azt is, hogy még jobb, ha egyedi, saját tartalmat használunk a stock fotók helyett.

3. Interaktív tartalom

Jövőre az interaktív tartalom (kvíz, értékelés, kutatás, felmérés, kalkulátor, verseny) felemelkedését nézhetjük végig, mivel az emberek szeretik, ha minél nagyobb szerepet kaphatnak, az interaktív tartalmak pedig valóban lehetővé teszik ezt számukra.

Tartalommarketingesként az egyik legnagyobb célunk, hogy a lehető legnagyobb elkötelezettséget alakítsuk ki a leendő vásárlóval. Az interaktív tartalom egy egész más minőséget jelent, mivel itt a vásárló nemcsak vásárló lehet, hanem aktív résztvevő is.

Természetesen nem kell minden héten valami újat kitalálni. Ez az a tartalom, amit elegendő ritkábban használni annak érdekében, hogy időről időre növelje az elkötelezettséget és az elérést.

4. Örökzöld tartalmak

Néha a gyakorlati oldalra is összpontosítanunk kell. Az örökzöld tartalom (nincs lejárati ideje, jó a SEO-ja és szakértőként mutatja be a tartalom előállítóját) 2017-ben is fontos lesz, mivel nem kizárólag egyszeri értéket teremt az olvasóknak, hanem alapvetően hosszabb távon, egyre több látogatót generál a keresési listákban történő megjelenés által. Példák: listák, tanácsok, összehasonlítások, ?hogyan készítsünk ?-t?, fogalommagyarázatok, tippek.

A napi hírek ebbe sosem tartoznak bele, hiszen amint elmúlt az aktualitásuk, már nem fog senki sem rákeresni ezekre. Ezen keresztül nem fog újra és újra előkerülni a téma, nem lesz folyamatosan egyre jobb helyezés a találati listában, ezáltal pedig nem fog nőni a látogatók száma.

Az örökzöld tartalomnak ki kell állnia az idő próbáját, relevánsnak kell maradnia hónapokkal, vagy akár egy évvel később is.

5. Influencer marketing, vagyis a közösségbefolyásoló marketing

Az influencer marketing egy másik, jövőre várhatóan növekvő terület. A véleményvezéreken keresztül a tartalommarketingesek egy még nagyobb közönséget tudnak elérni, miközben egyben a véleményvezérek értékét is növelik a szavahihetőségük növelése által.
2017-ben azonosítsuk a véleményvezéreket a szakterületünkön és kezdjünk el velük kapcsolatot építeni. A véleményvezéreknek nagy erejük van a saját közönségükben, ha ők mögöttünk állnak a tartalommarketing kampányaink részeként, akkor jelentős eredménynövekedést fognak magukkal hozni különösen az elköteleződés, a konverzió és a honlapunk forgalmának terén.

6. A mobilra történő optimalizálás

Azoknak az embereknek a száma hihetetlenül gyorsan nő, akik mobil eszközöket használnak a közösségi média oldalak megtekintésére, illetve akik tartalmat keresnek és olvasnak ezeken az eszközökön. Például a mobilról történő videó lejátszások száma 844%-kal nőtt 2012 és 2015 között. Csak 2014 és 2015 között 74%-kal nőtt ez a szám.

Természetesen nem kizárólag a videók megtekintése nőtt, hanem az összes tartalom-megtekintés. Az emberek mindenhova magukkal viszik a telefonjukat és a tabletet, rendelkeznek internettel, illetve nagyon sok idővel utazás közben.
Mivel ezt az időt hasznosan szeretnék eltölteni, olyan értékes és érdekes tartalmakat keresnek, amit ilyen körülmények között is megfelelően tudnak olvasni.
Ez azt jelenti, hogy minden marketingesnek, illetve cégtulajdonosnak meg kell bizonyosodnia arról, hogy az előállított tartalom minden eszközre megfelelően van optimalizálva.
Tegyük fel a kérdést magunknak. Ha annyi értékes tartalom van az interneten, miért pazarolná a látogató (ezen keresztül pedig a potenciális vásárló) egy olyan oldalra az idejét, amit nem lehet megfelelően látni, olvasni?

Következtetés

2017-ben még nagyobb harc lesz a tartalommarketing arénájában. A marketingeseknek nem szabad a megszokott sémákban gondolkozni ahhoz, hogy kitűnjenek a tömegből.
Önnek mi a 2017-es tartalommarketing stratégiája?

Készült a socialmediatoday.com cikke alapján.