Miért fontos a logó? Miként viszi előre cégünket? Néhány tanács logó- vagy arculattervezés előtt álló kis- és középvállalkozásoknak.

Mi az a logó?

A logó általában egy szöveges részből, illetve egy formai részből áll (pl. Adidas), illetve gyakoriak a csak szöveget tartalmazó logók (pl. Coca-Cola). A logó egy vizuális szimbólummá válik és így képviseli  cégünket. Az emberekben kialakult asszociációk annyira erősek tudnak lenni, hogy sokszor már nem szükséges a cég nevét látnunk, azonnal tudjuk például a McDonalds aranyszínű „M” betűjéről, hogy melyik vállalatról van szó, illetve milyen termékekkel rendelkeznek.

Miért van szükségünk logóra? Miért terveztessünk logót?

A logó, a profi megjelenés bizalmat épít a leendő ügyfélben. A potenciális vásárló sokkal szívesebben köt üzletet egy olyan céggel, ami rendelkezik egy korrekt vizuális megjelenéssel. Ha csak egy Word-ben összerakott logónk van, az ügyfeleink feltehetik a kérdést, hogy a szolgáltatásunk, termékünk is ilyen minőségű-e.

A logótervezés fontos szempontjai a kkv szektorban:

1. A logó szövege legyen olvasható

Ha még nemrégen indult a cégünk, esetleg hosszú évek után sem vagyunk ismertek a piacon, akkor a logótervezésnél minden esetben figyeljünk arra, hogy egyértelmű, jól olvasható logónk legyen. Elsőre nem egy bonyolult tipográfiát érdemes választani, hanem ami könnyen olvasható, ezáltal pedig azonnal megjegyezhető.

2. A megtervezett logót használjuk következetesen

A nagy cégek arculatához minden esetben tartozik egy arculati kézikönyv is, melyben szerepelnek például a betűtípusok, ezek használata, a logó, ennek színváltozatai, felhasználási módjai, elhelyezési lehetőségei a különböző grafikai elemeken. Ha erre nincs anyagi keretünk, akkor is érdemes egy stílust alkalmazni, ugyanazt a betűtípust használni, a céges e-mail aláírások ugyanolyanok legyenek, az arculati színeket használjuk az összes grafikai tervezés során. Figyeljünk arra, hogy az arculati elemeink összhangban legyenek egymással!

3. A logó színei

Minél kevesebb szín szerepel a logóban, annál letisztultabb hatást kelt. Emellett fontos az is, hogy a logónk felhasználási helyeit már a tervezéskor érdemes végig gondolnunk és nem csak a jelenlegi állapotra kell alapozni. Például lehet, hogy most csak egy logót és a névjegyet terveztetünk, de később szükség lesz erre a honlapkészítésnél, valószínűleg lesz céges mappánk, brosúránk, tollunk, jegyzettömbünk, stb. Fontos, hogy már a logótervezésnél olyan elem kerüljön megtervezésre, mely a későbbi megjelenési felületeken is megfelelő lesz.

Néhány arculattervezési munkánk:

Szüksége van logótervezésre, vagy más grafikai tervezésre? Vegye fel velünk a kapcsolatot az office@zkdesign.hu e-mail címen!

Kövessen minket a Facebook-on is!