ZK Design
  • Kezdőlap
  • Szolgáltatások
    • Honlapkészítés
    • Weboldal karbantartás
    • Keresőoptimalizálás
    • Logótervezés
    • Arculattervezés
    • Grafikai tervezés
  • Blog
  • Referenciák
  • Kapcsolat
Oldal kiválasztása

A logótervezés, arculattervezés fontossága

Arculattervezés

logótervezés, grafikai tervezés, arculattervezés, logó készítés

Miért fontos a logó? Miként viszi előre cégünket? Néhány tanács logótervezés, vagy arculattervezés előtt álló kis- és középvállalkozásoknak.

Mi az a logó?

A logó általában egy szöveges részből, illetve egy formai részből áll (pl. Adidas), illetve gyakoriak a csak szöveget tartalmazó logók (pl. Coca-Cola). A logó egy vizuális szimbólummá válik és így képviseli  cégünket. Az emberekben kialakult asszociációk annyira erősek tudnak lenni, hogy sokszor már nem szükséges a cég nevét látnunk, azonnal tudjuk például a McDonalds aranyszínű „M” betűjéről, hogy melyik vállalatról van szó, illetve milyen termékekkel rendelkeznek.

Miért van szükségünk logóra? Miért terveztessünk logót?

A logó, a profi megjelenés bizalmat épít a leendő ügyfélben. A potenciális vásárló sokkal szívesebben köt üzletet egy olyan céggel, ami rendelkezik egy korrekt vizuális megjelenéssel. Ha csak egy Word-ben összerakott logónk van, az ügyfeleink feltehetik a kérdést, hogy a szolgáltatásunk, termékünk is ilyen minőségű-e.

A logótervezés fontos szempontjai a kkv szektorban:

1. A logó szövege legyen olvasható

Ha még nemrégen indult a cégünk, esetleg hosszú évek után sem vagyunk ismertek a piacon, akkor a logótervezésnél minden esetben figyeljünk arra, hogy egyértelmű, jól olvasható logónk legyen. Elsőre nem egy bonyolult tipográfiát érdemes választani, hanem ami könnyen olvasható, ezáltal pedig azonnal megjegyezhető.

2. A megtervezett logót használjuk következetesen

A nagy cégek arculatához minden esetben tartozik egy arculati kézikönyv is, melyben szerepelnek például a betűtípusok, ezek használata, a logó, ennek színváltozatai, felhasználási módjai, elhelyezési lehetőségei a különböző grafikai elemeken. Ha erre nincs anyagi keretünk, akkor is érdemes egy stílust alkalmazni, ugyanazt a betűtípust használni, a céges e-mail aláírások ugyanolyanok legyenek, az arculati színeket használjuk az összes grafikai elem esetén. Figyeljünk arra, hogy az arculati elemeink összhangban legyenek egymással!

3. Színek a logótervezés során

Minél kevesebb szín szerepel a logóban, annál letisztultabb hatást kelt. Emellett fontos az is, hogy a logónk felhasználási helyeit már a tervezéskor érdemes végig gondolnunk és nem csak a jelenlegi állapotra kell alapozni. Például lehet, hogy most csak egy logót és a névjegyet terveztetünk, de később szükség lesz erre a honlapkészítésnél, valószínűleg lesz céges mappánk, brosúránk, tollunk, jegyzettömbünk, stb. Fontos, hogy már a logótervezésnél olyan elem kerüljön megtervezésre, mely a későbbi megjelenési felületeken is megfelelő lesz.

Szüksége van logótervezésre, vagy más grafikai tervezésre? Vegye fel velünk a kapcsolatot az office@zkdesign.hu e-mail címen!

Kövessen minket a Facebook-on is!

Legutóbbi bejegyzések

  • 30 tipp a céges weboldal készítés előtt 1.rész
  • Céges weboldal készítés – mikor cseréljük le a régit?
  • A stock fotók, jogtiszta képek használata honlapkészítés esetén
  • Honlapkészítés – biztos, hogy a legolcsóbb a legjobb?
  • 4 dolog, amit érdemes átgondolni, ha WordPress honlapunk van

Ötletei megvalósításra várnak?

Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Kapcsolat
HONLAPKÉSZÍTÉS | WEBOLDAL KARBANTARTÁS | KERESŐOPTIMALIZÁLÁS | LOGÓTERVEZÉS | ARCULATTERVEZÉS | GRAFIKAI TERVEZÉS

Adatkezelési Tájékoztató | Impresszum 

  • Követés
  • Követés