A mai digitális világban a keresőoptimalizálás (SEO) kulcsfontosságú szerepet játszik minden vállalkozás sikerében. Egy hatékony SEO-stratégia növelheti a láthatóságot, a weboldal forgalmát, és ezáltal hozzájárulhat a bevétel növekedéséhez is. De pontosan mi is az a SEO, és miért olyan fontos a vállalkozása számára?
Mi az a SEO?
A SEO (Search Engine Optimization) egy olyan folyamat, amelynek célja, hogy egy weboldal minél előkelőbb helyen szerepeljen a keresőmotorok, például a Google találati listáján. Minél jobb helyezést ér el egy weboldal, annál nagyobb az esélye annak, hogy a potenciális ügyfelek rátalálnak, ennek megfelelően pedig megkeresik a céget szolgáltatásaikkal kapcsolatosan.
A keresőoptimalizálás nem csupán a kulcsszavak megfelelő használatáról szól, hanem a weboldal szerkezetének, sebességének, tartalmának és egyéb technikai aspektusainak optimalizálásáról is.
Szóval miért is fontos a SEO a vállalkozásomnak?
1. Növeli a láthatóságot
A SEO segítségével weboldala előrébb jelenik meg a keresőmotorok találati listáján, így több ember találhatja meg vállalkozását. Az emberek több mint 90%-a nem lép túl az első oldalon a keresési eredményeknél, így ha az Ön weboldala nem szerepel az első oldalon, akkor jelentős forgalmat veszíthet.
2. Organikus forgalmat hoz
Az organikus keresésből származó forgalom az egyik legértékesebb forgalomtípus, mert a felhasználók aktívan keresik az Ön által kínált terméket vagy szolgáltatást. Ne felejtsük el azt sem, hogy egy jól optimalizált weboldal hosszútávú előnyöket biztosíthat a fizetett hirdetésekkel szemben, hiszen sokan a mai napig szándékosan nem kattintanak a hirdetésekre, kizárólag az organikus találatokra. Sok esetben a látogatók nem is szolgáltatást, vagy terméket keresnek, hanem valamilyen problémájuk van, melyre megoldást keresnek – nagyon sokszor fordulnak elő ilyen esetben az long tail kulcsszavak, ezekre érdemes válaszokat, megoldásokat adni, de ne felejtsük el, hogy jelezzük azt is a látogatók számára, hogy mi hol tudunk segíteni ebben a folyamatban, vagyis ne csak ingyenes tanácsadást tartsunk, ahol minden információt megtalálnak a látogatók, amire csak szükségük van.
3. Növeli a hitelességet
A felhasználók gyakran nagyobb bizalmat szavaznak az első oldalon található weboldalaknak – ha egyáltalán tovább mennek az első lapnál.
4. Költséghatékony marketing
A SEO egy hosszú távú befektetés, amelynek eredményei hosszan tartanak, ellentétben a fizetett hirdetésekkel, amelyek csak addig hoznak forgalmat, amíg fizet értük. Egy jól kidolgozott SEO-stratégia folyamatosan vonzza az ügyfeleket, anélkül hogy folyamatosan hirdetni kellene.
5. Versenyelőnyt biztosít
A versenytársai is alkalmazzák a keresőoptimalizálási stratégiákat. Ha az Ön vállalkozása nem fektet be a SEO-ba, akkor lemaradhat a versenyben. Egy hatékony SEO-stratégia segítségével akár meg is előzheti versenytársait és nagyobb piaci részt szerezhet. Tapasztalataink szerint vannak olyan területek, ahol még csak most kezdenek foglalkozni a keresőoptimalizálással, viszont vannak olyan piaci szegmensek is, ahol már évek óta tartó, nagyon erős verseny van.
Hogyan működik a SEO?
A keresőoptimalizálás több részelemre bontható:
– Kulcsszókutatás: azoknak a kulcsszavaknak az azonosítása, amelyeket a potenciális ügyfelek keresnek.
– On-page SEO: a weboldal tartalmának, meta leírásainak, képeinek optimalizálása, illetve nagy részben a megfelelő kulcsszavazott szövegek kialakítása.
– Off-page SEO: linképítés, a honlapunkra mutató linkek megszerzése
– Technikai SEO: a weboldal sebességének, mobilbarát jellegeinek és egyéb technikai aspektusainak optimalizálása.
SEO és weboldalkészítés
Amikor honlapkészítés kapcsán keresnek meg minket, minden esetben fel szoktuk tenni a kérdést. Rendben, készítünk honlapot, de honnan fognak érkezni a látogatók a jövőben? SEO, Ads, social media, sajtócikkek?
Sajnos sok esetben gondolják azt a mai napig, hogy ha elkészül a weboldal, akkor azonnal a toplista első helyén lesz és megállás nélkül fognak érkezni a megkeresések, ami a valóságtól nem is állhatna messzebb. Ha a honlapkészítés során nem kerülnek figyelembevételre a seo szempontok, nem volt egy megfelelő kulcsszókutatás, esetleg nagy a verseny az adott piacon SEO fronton, akkor a honlap épp a 86. találatként egyetlen látogatót sem fog hozni.
Egy tapasztalt szakértő segíthet az Ön weboldalának keresőoptimalizálásában, hogy minél jobb eredményeket érjen el organikusan is. Keresőoptimalizálás Budapest városában? Keressen minket még ma a hello@zkdesign.hu e-mail címen!