A mai digitális világban a keresőoptimalizálás (SEO) kulcsfontosságú szerepet játszik minden vállalkozás sikerében. Egy hatékony SEO-stratégia növelheti a láthatóságot, a weboldal forgalmát, és ezáltal hozzájárulhat a bevétel növekedéséhez is. De pontosan mi is az a SEO, és miért olyan fontos a vállalkozása számára?

Mi az a SEO?

A SEO (Search Engine Optimization) egy olyan folyamat, amelynek célja, hogy egy weboldal minél előkelőbb helyen szerepeljen a keresőmotorok, például a Google találati listáján. Minél jobb helyezést ér el egy weboldal, annál nagyobb az esélye annak, hogy a potenciális ügyfelek rátalálnak, ennek megfelelően pedig megkeresik a céget szolgáltatásaikkal kapcsolatosan.

A keresőoptimalizálás nem csupán a kulcsszavak megfelelő használatáról szól, hanem a weboldal szerkezetének, sebességének, tartalmának és egyéb technikai aspektusainak optimalizálásáról is.

Szóval miért is fontos a SEO a vállalkozásomnak?

1. Növeli a láthatóságot

A SEO segítségével weboldala előrébb jelenik meg a keresőmotorok találati listáján, így több ember találhatja meg vállalkozását. Az emberek több mint 90%-a nem lép túl az első oldalon a keresési eredményeknél, így ha az Ön weboldala nem szerepel az első oldalon, akkor jelentős forgalmat veszíthet.

2. Organikus forgalmat hoz

Az organikus keresésből származó forgalom az egyik legértékesebb forgalomtípus, mert a felhasználók aktívan keresik az Ön által kínált terméket vagy szolgáltatást. Ne felejtsük el azt sem, hogy egy jól optimalizált weboldal hosszútávú előnyöket biztosíthat a fizetett hirdetésekkel szemben, hiszen sokan a mai napig szándékosan nem kattintanak a hirdetésekre, kizárólag az organikus találatokra. Sok esetben a látogatók nem is szolgáltatást, vagy terméket keresnek, hanem valamilyen problémájuk van, melyre megoldást keresnek – nagyon sokszor fordulnak elő ilyen esetben az long tail kulcsszavak, ezekre érdemes válaszokat, megoldásokat adni, de ne felejtsük el, hogy jelezzük azt is a látogatók számára, hogy mi hol tudunk segíteni ebben a folyamatban, vagyis ne csak ingyenes tanácsadást tartsunk, ahol minden információt megtalálnak a látogatók, amire csak szükségük van.

3. Növeli a hitelességet

A felhasználók gyakran nagyobb bizalmat szavaznak az első oldalon található weboldalaknak – ha egyáltalán tovább mennek az első lapnál.

4. Költséghatékony marketing

A SEO egy hosszú távú befektetés, amelynek eredményei hosszan tartanak, ellentétben a fizetett hirdetésekkel, amelyek csak addig hoznak forgalmat, amíg fizet értük. Egy jól kidolgozott SEO-stratégia folyamatosan vonzza az ügyfeleket, anélkül hogy folyamatosan hirdetni kellene.

5. Versenyelőnyt biztosít

A versenytársai is alkalmazzák a keresőoptimalizálási stratégiákat. Ha az Ön vállalkozása nem fektet be a SEO-ba, akkor lemaradhat a versenyben. Egy hatékony SEO-stratégia segítségével akár meg is előzheti versenytársait és nagyobb piaci részt szerezhet. Tapasztalataink szerint vannak olyan területek, ahol még csak most kezdenek foglalkozni a keresőoptimalizálással, viszont vannak olyan piaci szegmensek is, ahol már évek óta tartó, nagyon erős verseny van.

Hogyan működik a SEO?

A keresőoptimalizálás több részelemre bontható:

– Kulcsszókutatás: azoknak a kulcsszavaknak az azonosítása, amelyeket a potenciális ügyfelek keresnek.
– On-page SEO: a weboldal tartalmának, meta leírásainak, képeinek optimalizálása, illetve nagy részben a megfelelő kulcsszavazott szövegek kialakítása.
– Off-page SEO: linképítés, a honlapunkra mutató linkek megszerzése
– Technikai SEO: a weboldal sebességének, mobilbarát jellegeinek és egyéb technikai aspektusainak optimalizálása.

SEO és weboldalkészítés

Amikor honlapkészítés kapcsán keresnek meg minket, minden esetben fel szoktuk tenni a kérdést. Rendben, készítünk honlapot, de honnan fognak érkezni a látogatók a jövőben? SEO, Ads, social media, sajtócikkek?

Sajnos sok esetben gondolják azt a mai napig, hogy ha elkészül a weboldal, akkor azonnal a toplista első helyén lesz és megállás nélkül fognak érkezni a megkeresések, ami a valóságtól nem is állhatna messzebb. Ha a honlapkészítés során nem kerülnek figyelembevételre a seo szempontok, nem volt egy megfelelő kulcsszókutatás, esetleg nagy a verseny az adott piacon SEO fronton, akkor a honlap épp a 86. találatként egyetlen látogatót sem fog hozni.

Egy tapasztalt szakértő segíthet az Ön weboldalának keresőoptimalizálásában, hogy minél jobb eredményeket érjen el organikusan is. Keresőoptimalizálás Budapest városában? Keressen minket még ma a hello@zkdesign.hu e-mail címen!

Kérjen ajánlatot!

Logóra, arculatra, vagy honlapra,  van szüksége? Töltse ki az ajánlatkérési űrlapot és mi felvesszük Önnel a kapcsolatot!

Kérjen ajánlatot most!

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

Ötletei megvalósításra várnak?

Vegye fel velünk a kapcsolatot!