Az utóbbi időkben a piaci trendek gyorsabban változnak, mint valaha annak érdekében, hogy növeljék az online eladásokat és szolgáltatásokat. A valóság az, hogy jelenleg sok vállalkozásnak nagyobb szüksége van egy weboldalra, mint egy valódi boltra, viszont már szimplán a weblap megléte sem elegendő a hatalmas verseny miatt. Néhány évvel ezelőtt ha volt honlapod, az azt jelentette, hogy megtaláltad azt a piaci rést az online világban, amit a versenytársaid még nem fedeztek fel. Manapság viszont már mindenkinek van honlapja. Annak érdekében, hogy visszakerülj a versenybe, csak nézz rá az oldaladra és kezd el fejlesztetni, vagy akár egy teljesen új oldalt kiviteleztetni. Az alábbi 5 kérdés segít a döntésben, hogy szükséged van-e erre.

  1. A honlapom gyorsan betölt és egyszerű navigálni rajta?

A technika fejlődése miatt ma már rendkívül gyors internetkapcsolattal rendelkeznek az emberek, ha információra van szükségük, akkor ezt azonnal meg akarják tudni. Ha a weblapod egy lassú szerveren van, vagy régebbi megoldások alapján készült, már azelőtt ügyfeleket fogsz veszíteni, hogy látták volna az oldaladat. Abban a pillanatban, amikor úgy tűnik, hogy túl sokat kell várni az oldal betöltődéséhez, keresni fognak egy olyat, ahol nagyobb a felhasználói élmény, ahol azonnal megkapják, amit akarnak. Ha a navigáció bonyolult, és leendő ügyfeled nem találja elsőre a szükséges információt, ezzel egyenesen a versenytársadhoz irányítod.

  1. A weblapom minőségi megjelenéssel rendelkezik?

A webes megjelenés minősége kiemelkedően fontos a mai kifinomult ízlésű látogatóknak. Ha egyszer megnyitják az oldalad, akkor valami szépet szeretnének látni, ami arra buzdítja őket, hogy tovább nézegessenek, olvasgassanak. Gondolj csak arra, hogy az átlagos internetfelhasználó egy nap alatt hány weboldalt lát. Ha te nem foglalod le azonnal a figyelmét, akkor más oldalak, melyek szebbek, kifinomultabbak, modernebbek (vagy egyszerűen csak mobilbarátok), azonnal el fogják csábítani. A jó webdesign definíciója: vonzó elrendezés, jó sorrend, az arculathoz illeszkedő színek, megfelelő betűtípusok.

  1. A weboldalam mobilbarát?

Amikor az üzleti élet részévé váltak a honlapok, még csak a számítógépekre kellett gondolnunk. 2016-ra viszont már többen interneteznek telefonokról, mint számítógépekről. Kizárólag ez az oka annak, hogy ennyire kiemelkedően fontos a mobilra történő optimalizálás, vagy már alapvetően egy reszponzív weboldal kialakítása. Ennek köszönhetően könnyen navigálható és olvasható lesz az oldal minden eszközről nézve, ami már alapvetően hozzásegít egy nagyobb piaci részesedéshez. Ehhez mindenképpen hozzá kell tenni, hogy a Google is hátrasorolja a nem mobilbarát oldalakat. Ezek az új trendek, az üzletnek igazodnia kell ehhez.

  1. A honlapom tartalmazza azokat az infókat, amiket a látogatók keresnek?

A tartalom nagyon fontos az oldaladnak. Lehet, hogy a hirdetés hozza a weblapodra, de a tartalom lesz, ami ott tartja. A jó oldalnak tartalmaznia kell, hogy milyen szervezettel, céggel van dolga a látogatónak, és a terméked vagy szolgáltatásod érdekes leírását. Ezek nélkül az olvasó el fog tévedni és keresni fog egy olyan oldalt, ahol egyértelműen megkap minden információt.

  1. A weblapom megfelelően optimalizálásra került a keresési listákhoz?

Az utolsó, de a talán az egyik legfontosabb a már sokszor hallott keresőoptimalizálás, vagyis a SEO. Ahhoz, hogy sikeresebb legyél versenytársaidnál, jobb helyezéseket kell elérned, mint ők. A jobb helyezés alapján többen kattintanak majd a weblapodra, ami által növekedhet a bevételed. Persze ehhez jó kulcsszavakat kell használni, a tartalmat ezeknek megfelelően kell összeállítani, illetve a honlap elkészítése során a háttérben el kell végezni az optimalizálást.

Ha a fenti kérdések esetén nem a válasz, piaci részesedést veszítesz. A jó weblapon megfelelő tartalom van, mobilra optimalizált, keresőoptimalizált, jól szervezett, egyszerűen kezelhető és gyors. Neked milyen az oldalad?

A Maxburst cikke alapján.