Ha honlapot készítünk, természetesen ezt nemcsak azért tesszük, hogy ráírhassuk a névjegykártyánkra, hanem hogy minél több megkeresést kapjunk ezen keresztül, növelni tudjuk az eladásainkat, megrendeléseinket.

Mire jó a keresőoptimalizálás?

Ahhoz, hogy minél többen ránk találjanak, a marketing stratégián belül az egyik lehetőség a keresőoptimalizálás (angolul: Search Engine Optimization, rövidítve SEO), mely eredményeképpen a Magyarországon legnépszerűbb Google találati listában minél előkelőbb helyen foglalunk helyet. A képlet nagyon egyszerű: minél előrébb vagyunk a listában az általunk meghatározott kulcsszavakra, annál több kattintás érkezik a honlapunkra és annál több megkeresést kapunk.

Fontos, hogy tudjuk azt, hogy milyen kulcsszavakra szeretnénk előre kerülni, de azt is szem előtt kell tartanunk, hogy a vásárlóink, megrendelőink mire keresnek rá. A kulcsszavak tervezése kiemelt jelentőségű.

Sajnos azt sem szabad kihagyni, hogy a Google által használt algoritmusok nagy része titkos, csak egy szeletet ismerünk ebből. Az algoritmusok emellett folyamatosan változnak az újabb és újabb frissítésekkel, sőt a tartalmak változása miatt a találati helyek között megfigyelhetőek a napi mozgások. (A zkdesign.hu például mobilbarát honlapkészítésre tegnap a 5. helyen szerepelt, ma már a 2. helyen, miközben módosítás nem történt a honlapon.)

A legnagyobb keresőoptimalizálási hibák

A legnagyobb hibaként azt szoktuk tapasztalni, ha a weblap oldalai egyáltalán nincsenek címkézve, nincsenek leírások, kulcsszavak a háttérben, vagy épp egy teljesen jellegtelen mondat került beállításra az egész honlapra vonatkozóan. Számos érdeklődést kapunk azzal kapcsolatosan, hogy miért nem kerültek előrébb a listában, a fő tevékenységi körükre történő keresés esetén is miért csak a 6. lapon vannak. Például ezért. Vagy mert nem mobilbarát az oldaluk, rosszul van tagolva, a tartalomszerkesztés átgondolatlanul történt. A hibák forrása végtelen, és ahogy fent írtuk, ezeknek csak egy részét ismerjük.

A keresőoptimalizálás eredményei

A keresőoptimalizálás esetén fontos kiemelni, hogy itt nincsenek azonnali eredmények, nem kerülünk az első oldalra a honlap átadásával együtt, ellenben helyezéseinket folyamatosan tudjuk javítani.

Számunkra az egyik hatalmas eredmény, hogy az egyik ügyfelünk régebben egyetlen megkeresést sem kapott a honlapon keresztül. Tavaly szeptemberben került átadásra részükre az új oldal, jelenleg heti minimum két megkeresés jön innen, viszont olyan is előfordul, hogy négy. Persze ennek javításán is folyamatosan dolgozunk, például újabb és újabb cikkek feltöltésével, melyek erősítik a kulcsszavakat, illetve az adott problémára történő kereséssel könnyítik a látogatók begyűjtését.

RÓLUNK

A ZK Design modern, letisztult grafikai terveket, weblapokat készít ügyfeleinek, illetve az online marketing terén történő tanácsadással segíti a kis- és középvállalkozásokat. Nézze meg referenciáinkat, vagy az első, ingyenes konzultáció egyeztetéséhez vegye fel velünk a kapcsolatot!

Amennyiben szeretné megkapni Az olcsó és hatékony tartalommarketing kézikönyve című kiadványunkat, iratkozzon fel hírlevelünkre!

ZK Design, zkdesign, tartalommarketing, content marketing, weboldal, honlapkészítés, marketing, online marketing