A Google 2017. októberi irányelv módosítása miatt aktuálissá vált az SSL tanúsítványok fontosságára felhívni a figyelmet.

Mi az az SSL tanúsítvány?

Számos esetben kérhetjük a látogatókat adataik megadására akár egy egyszerű weblap esetén is, például egy kapcsolati űrlapon, hírlevél feliratkozáshoz, vagy akár a honlapon történő kereséshez.

Az SSL tanúsítvány azt a célt szolgálja, hogy ez a kapcsolat titkosított legyen, a honlap és annak látogatója közötti kommunikáció, adatforgalom titkosított csatornákon keresztül történjen. Az SSL használatával biztonságossá tett weboldalak címében a http: helyett a https: előtag szerepel, ezért az SSL-re sokan „HTTPS” néven hivatkoznak. Ezen kívül egy kis zöld lakat és a „biztonságos” szó szerepel a Chrome címsorában, ahogy a zkdesign.hu-n is.

A Google már évekkel ezelőtt kijelentette, hogy előnyben részesíti a https-es oldalakat, viszont 2017 októberétől már szankciókkal is sújtja azokat az oldalakat, melyek nem használnak SSL tanúsítványt. A böngésző címsorába kiírásra kerül a „Nem biztonságos” szó, ha a látogató adatot visz be (az előző példáknál maradva, amikor kitölti a kapcsolati űrlapot, feliratkozik a hírlevelünkre, stb.).

Forrás: Google

Természetesen nem garantált, hogy ez bármilyen hatással lenne a honlapja látogatóira, lehet, hogy egy részük észre sem veszi a felhívást.

Viszont ha emiatt nem szeretne ügyfeleket, vásárlókat veszíteni és WordPress honlapot üzemeltet, VEGYE FEL VELÜNK A KAPCSOLATOT, hogy segíteni tudjunk honlapja https-re történő átállásában.

Kövessen minket a Facebookon is!