Ahogy az előző tartalommarketingről szóló cikkünkben írtuk, mindenképpen érdemes blogot indítanunk annak érdekében, hogy a cégünk online láthatóságát növeljük. Viszont mielőtt a telefonunkhoz kapnánk és megrendelnénk a webfejlesztőnktől egy blogot, érdemes néhány kérdést átgondolni.

1. Ki fogja megírni a cikkeket és milyen határidővel?

Érdemes előre meghatározni azt, hogy milyen gyakran szeretnénk új tartalmat generálni és ennek a megírásáért ki lesz a felelős. Mi intézzük ezt, kiadjuk egy kollégának a feladatot, vagy kiszervezzük a feladatot? Az előre kitűzött határidőket mindig tartsuk be, különben a sok céges feladat között el fog veszni a blogolás.

2. Ki fogja a blogon publikálni a cikkeket?

A fenti kérdés itt is érvényes. Van rá időnk? Belefér a napi munkába? Általában azt szoktuk javasolni az ügyfeleinknek, ha ez a feladat nem jelent aránytalanul nagy terhet a felelős, keresőoptimalizálási ismeretekkel rendelkező kollégának, és költséghatékony megoldást keresnek, akkor ne szervezzék ki a feladatot külsős partnernek.

3. Ha házon belül oldjuk meg, hogyan szerezzük meg a keresőoptimalizálási ismereteket?

Ha nem tudjuk mi az a keresőoptimalizálás, de mindenképpen házon belül szeretnénk tartani a blogolási feladatot, miként fogjuk megszerezni ezt az ismeretet? Számos remek SEO képzést találhatunk a piacon, tájékozódjunk és küldjük el a felelős kollégákat (hiszen csak ha egy kolléga ért ehhez, akkor veszélyben vagyunk a szabadságok, betegségek, esetleges felmondás idején) oktatásra!

4. Ki fogja elkészíteni a blogot?

Már rendelkezünk honlappal? Ezt szeretnénk kiegészíteni egy blog felülettel? Az előző fejlesztőnkkel meg voltunk elégedve, vagy hónapokat kell várni egy kisebb módosításra is? Vagy egy teljesen új honlapkészítés vált szükségessé? Gondoljuk át, hogy miként és kivel szeretnénk megvalósítani a feladatot, kérjünk több ajánlatot, hogy reális képet kapjunk!

5. Miről írjunk a blogon?

Sok embernek nagy kihívást jelent újabb és újabb tartalmakat kitalálni, gyártani hétről hétre. Viszont azt ne felejtsük el, hogy nem szükséges minden alkalommal olyan cikket írni, ami alapjaiban rengeti meg az iparágat, elegendőek rövidebb blogbejegyzések is. Idővel egyre jobbak és jobbak leszünk benne és az ötletek is könnyebben jönnek majd.

Néhány példa a témákra:

  • gondoljuk át, hogy milyen alapvető kérdések szoktak felmerülni a szolgáltatásainkkal, termékeinkkel kapcsolatosan. Nálunk sokszor felmerül kérdésként, hogy miként zajlik a logótervezés, így írtunk is róla egy cikket.
  • amit a szolgáltatás megrendelés előtt tudni kell
  • a termék használatával, karbantartásával kapcsolatos információk
  • elemzések
  • esettanulmányok
  • a cég életével kapcsolatos események

A tartalommarketing és a blogolás lényege, hogy rendszeresen, a látogató számára hasznos és érdekes, a cégünkkel kapcsolatos, releváns témákat dolgozzunk fel.

Nincs még blogja, de szeretné elkezdeni tartalommarketing tevékenységét? Írjon nekünk az office@zkdesign.hu e-mail címre!

Kövessen minket a Facebookon is!