Mi az a tartalommarketing?

A tartalommarketing egy olyan belső céges folyamat, mely értékes és a vállalathoz szorosan kapcsolódó tartalmat hoz létre és juttat el célközönsége számára, profitszerzési céllal.

De mégis mi az a tartalommarketing?

Természetesen minden cégnek a profitszerzés az alapvető célja. Ahhoz, hogy ezt elérje, többek között meg kell jelennie a piacon, ismertségre kell szert tennie, a célközönség figyelmét fel kell keltenie, majd meggyőznie arról, hogy az ő szolgáltatását, termékét vásárolják meg a versenytárséval szemben. Annak érdekében, hogy a piacon szakértőkként jelenjünk meg, számos lehetőség között választhatunk, például offline hirdetések, közösségi média megjelenés, kiállításokon való részvétel. Az egyik ilyen lehetőség, hogy a látogatók számára hasznos tartalmat hozunk létre.

Vegyünk egy példát. Egy személyi edző létrehoz egy blogot a honlapján, majd elkezd minden héten egy cikket írni a számára releváns témában, hogyan étkezzünk, milyen edzéseket végezzünk. A Google találati listájában megjelennek ezek a cikkek az érdeklődők számára, elolvassák ezeket a szakértő cikkeket, majd minden héten visszajárnak az oldalra és elolvassák az újdonságokat. Lesznek olyan látogatók, akik csak olvasgatni fognak (illetve akár egy társaságban mesélni róla, ami további ügyfélszerzési lehetőséget rejt magában), de lesznek olyanok is, akik elkezdenek személyi edzésre járni az edzőnkhöz, vagy megvásárolják az edzésterveit.

Kell még ennél több indok a tartalommarketingre? Mondunk néhányat!

1. Bizalomépítés

A fenti példával élve a személyi edző tapasztalatait felhasználva győzi meg a látogatókat szakértelméről. Minél több jó minőségű tartalmat gyártunk, annál nagyobb lesz az elköteleződés. Az emberek bíznak a szakértőkben. Váljunk mi is azokká!

2. Márkaismertség növelése

Legyünk őszinték magunkkal. Ha egy kkv-ról van szó és nem a Telekom vagyunk, akkor nagy valószínűséggel sokan nem ismernek minket a piacon. Ha minőségi tartalmat készítünk, ezzel pedig a honlapunkra irányítjuk a látogatókat, elkezdik megismerni cégünket, termékeinket, szolgáltatásainkat.

3. Az organikus elérés növelése, keresőoptimalizálás

Ha az embereknek problémájuk merül fel, szinte az első, hogy beírják a Google keresőbe. Ha rendszeresen, jó minőségű tartalmat állítunk elő, amire valóban történnek keresések is, a Google találati listában jobb helyezéseket fogunk elérni. Az algoritmust sajnos nem teljesen ismerjük, illetve a tényezők folyamatosan változnak, de ha folyamatosan hasznos, jó minőségű, kulcsszavakkal ellátott tartalmat hozunk létre, biztosan előrébb fogunk kerülni.

4. Új látogatók gyűjtése

Ha az üzletünk jól megy a törzsvásárlók és az ajánlások miatt, akkor is elképzelhető, hogy tovább szeretnénk növekedni. Ahhoz, hogy új látogatókat vonzzunk a honlapunkra, nagyon jó eszköz a tartalommarketing. Hiszen az előbbiek alapján releváns, hasznos tartalmat gyártunk, amik megjelennek a Google keresőben az adott kulcsszavakra történő keresésekkor.

5. Az ideális vásárló bevonzása

Ha a honlapunk rosszul van keresőoptimalizálva, vagy olyan cikkeket írunk, melyek nem relevánsak, akkor hiába lesz nagy a látogató számunk, nem tudjuk őket vásárlóvá konvertálni. A tartalommarketing szépsége, hogy olyan látogatóknak tudjuk bizonyítani szakértelmünket, akik valami miatt nálunk keresik a válaszokat problémáikra.

Mi kell ahhoz, hogy el tudjuk kezdeni tartalommarketing tevékenységünket?

Alapvetően kell egy online megjelenési felület, mely keresőoptimalizálására megfelelő lehetőségek vannak. A legjobb lehetőség erre a saját honlap, amin kialakítunk egy blog felületet. Érdemes elhelyezni a közösségi média megosztási, illetve „lájkolási” lehetőséget, hogy így még több emberhez juthassunk el. A bejegyzéseinket rendezzük kategóriákba, lássuk el címkékkel, hogy jobban kereshetőek és optimalizálhatóak legyenek.

Szeretné elkezdeni a tartalommarketinget, de nincs hozzá megfelelő felülete? Vegye fel velünk a kapcsolatot még ma az office@zkdesign.hu e-mail címen!