Egy jól kialakított arculat a cégünket, márkánkat előreviszi, hiszen egy pillanat alatt felismerhetővé teszi a vásárlók számára. A logónak, arculatnak ez a legfontosabb funkciója.

(Az arculat kiemelkedő szerepéről ITT írtunk)

A LOGÓTERVEZÉS LÉPÉSEI A ZK DESIGNNÁL:

1. Információk gyűjtése az igényekről, vállalatról

Az első lépés során összegyűjtjük a szükséges információkat az ügyféltől. Például mi lesz a pontos brand név (ezt mindig következetesen használjuk!), milyen színeket tud elképzelni, tevékenységi terület, szolgáltatások, termékek bemutatása.

2. Piackutatás

Azután, hogy megismertük a céget, kutatómunkánk során az adott területen tevékenykedő vállalatok, versenytársak logóit, arculatát kutatjuk fel. A területről összeválogatjuk a jellemző, de különböző stílusban készült logókat. Például lehet olyan, ami csak a betűket használja, mint a Coca-Cola, Sony, Disney. Lehet olyan is, mely egy kis formát alakít ki a szöveg mellett. Ez is szinte végtelen megvalósítási lehetőséget hordoz magában, például a kezdőbetűkből, vagy ezek negatív teréből alakítjuk ki a formát, a szolgáltatást is be lehet mutatni egy egyszerűsített formán keresztül, lehet ez egy figyelemfelkeltő jel is, stb. Az adott tevékenységi területen belül megkeressük ezeket a jellemző kialakításokat – amik elképzelhetőek az adott brandhez, brandnévhez is – és elküldjük az ügyfélnek.

3. Sorrend felállítása a logók között

A piackutatás során gyűjtött logók között az ügyfél sorrendet állít fel, hogy melyik 3 típus tetszik neki legjobban. Amint ránézünk erre a sorrendre, már látjuk, hogy mi az, ami a megrendelőhöz közel áll, melyik stílusban kezdjük el a tervezést.

4. Logó tervek készítése

Az ötletelés megkezdődik, skiccek, tervek jönnek-mennek egymás után, ezután pedig már az ügyfél számára is átlátható vázlatokat készítünk. Ezek még nem kidolgozott, végleges logók, csak arra szolgálnak, hogy az ügyfél el tudja dönteni, hogy melyik ötlet tetszik neki a legjobban.

5. Logó módosítás, véglegesítés

A választott terv és a visszajelzések alapján módosításra kerül a logó maximum 3 körben. Amint megvan a végleges, elkészítjük ezek monokróm verzióit is. A különböző exportokat és a forrásfájlt megküldjük az ügyfél számára annak érdekében, hogy a további grafikai tervezésekre is jó minőségben legyen lehetőség.

Ha szüksége van egy új logóra, írjon az office@zkdesign.hu email címre még ma!