Az Infusionsoft kutatása alapján kiderült, hogy a kis cégek 47%-ának tulajdonosai személyesen kezelik a vállalat marketing tevékenységeit. Az összesen 1026 vizsgált kisvállalkozás esetén csak a tulajdonosok 37%-a mondta azt, hogy hatékony volt marketing tevékenységük.

A számok alapján levonhatjuk azt a következtetést, hogy a kis cégek többsége saját maga végzi el a marketing munka oroszlánrészét (vagy a tulajdonosok saját kezűleg, vagy házon belül), viszont nem használnak professzionális és megfelelő online marketing eszközöket az üzlet növekedésének eléréséhez. Ez valószínűleg arra a tévhitre vezethető vissza, hogy a kis- és középvállalkozások nem engedhetik meg maguknak az online marketing szolgáltatásokat.

Új marketing lehetőségek a kis- és középvállalkozásoknak

A digitális forradalom döbbenetes számú kütyüt és eszközt adott az emberek kezébe, de ezek az eszközök emellett hatalmas lehetőségeket biztosítanak a kis- és középvállalkozások számára. Néhány évvel ezelőtt még kizárólag a nagy marketing büdzsével rendelkező, hatalmas cégek engedhették meg maguknak az online marketing szolgáltatásokat, viszont ma már a marketing automatizáció, a tartalommarketing és a keresőoptimalizálási stratégiák rengeteget segítenek a kis- és középvállalkozásoknak beszállni a versenybe.

Erőforrás-elosztás

  • A cégek 63%-a (beleértve a KKV-kat és a nagyobb vállalkozásokat is) kiszervezik a marketing automatizációs stratégia, tervezés és megvalósítás részét vagy egészét. (Marketo & Ascend2)
  • A közepes méretű vállalkozások 56%-a használja a marketing automatizációt a CRM-mel együtt, ellenben csak 22%-uk használja a statisztikákat a munkaszervezés átalakítása és a hatékonyságnövelés érdekében. (Beagle Research Group)
  • A marketing automatizációs rendszereket használók 11%-a találja ezeket túlságosan drágának, 22% írja le drágának, 10% találja olcsónak, 47% pedig azt gondolja, hogy reális az árazásuk. (VB Insight)

 

Keresőoptimalizálás

  • A Google jelentéseiben az szerepel, hogy átvette a mobilról indított keresések száma az asztali gépektől a vezetést az USA-ban (és számos más országban is). Ennek következménye, hogy a Google bünteti azokat az oldalakat, melyek nincsenek mobilra optimalizálva.
  • A marketingesek 72%-a szerint a releváns tartalom készítése volt a legeredményesebb SEO taktika. (Ascend2)
  • A marketingesek 34%-a szerint a gyakori weboldal frissítés volt a legeredményesebb SEO taktika. (MarketingProfs)
  • A kisvállalkozások (melyek egyáltalán rendelkeztek honlappal) 21%-a évente egyszer, 33%-a havonta egyszer, és csak 10%-a frissíti honlapját hetente egyszer. (eMarketer)

 

Tartalommarketing

  • A kisvállalkozások csak 36%-a publikál blogposztokat, 42% használ e-mail marketinget, illetve 57% tesz közzé tartalmat a közösségi médiában. (Infusionsoft)
  • Az aktív bloggal rendelkező vállalkozások 67%-kal több lead-et generáltak. (B2B Content Marketing Statistics for 2016)
  • Az e-mail marketing átlagosan 4300%-kal növelte a ROI-t. (Direct Marketing Automation)
  • 2016-ra a közösségi média egy újabb fizetett hirdetőcsatornává vált.

 

A ZK Design modern, letisztult grafikai terveket, weblapokat készít ügyfeleinek, illetve az online marketing terén történő tanácsadással segíti a kis- és középvállalkozásokat. Nézze meg referenciáinkat, vagy az első, ingyenes konzultáció egyeztetéséhez vegye fel velünk a kapcsolatot!

Készült a Pinnacle Creative cikke alapján.