Az utóbbi időkben egyre többször hallhatjuk a reszponzív webdesign kifejezést, de mit is jelent ez? A mobilbarát megjelenést több módon is elérhetjük, ennek talán a legegyszerűbb (és valószínűleg legolcsóbb) módja, ha honlapunkat alapvetően reszponzív módon alakíttatjuk ki. Így a rendszer érzékeli, hogy milyen képernyőfelbontással rendelkezik a látogató és előre meghatározott ugrópontok alapján egy könnyen olvasható és navigálható oldalt tekinthet meg eszköztől függetlenül.
Miért van szükségünk reszponzív honlapra?
Elsősorban amiatt, mert a világ átalakult, felgyorsult, az internet már mindenki számára elérhető az okostelefonján, tabletjén keresztül a villamoson, kávézókban várva, vagy akár a Balaton partján fekve. Ennek megfelelően az emberek többsége már ezeket a könnyen hordozható eszközöket választja netezéshez a szabadidejében. Ezt igazolja Molnár Tamás, az MTT Média PPC szakértője és regionális Google trénerének nyilatkozata:?Napjainkban egyre növekvő tendencia, hogy a honlapok teljes látogatottságának több, mint a fele mobilról érkezik, sőt, ami még a látogatottságnál is fontosabb, a tapasztalataink azt mutatják, hogy egyre többen vásárolnak is telefonról, illetve a vásárlási szakaszt megelőzően az információszerzéskor is fontos szerepe van a mobilos kereséseknek. Egy, akár kis méretben, telefonon is jól látható, olvasható, a folyamatos nagyítgatásoktól mentes oldalt kell létrehoznunk annak érdekében, hogy leendő vásárlóink ne forduljanak vissza azonnal honlapunk láttán. Erre megoldás a reszponzív weboldal.
A másik ok, amiért fontos, hogy oldalunk mobilbarát legyen, hogy a Google találati listákban megfelelő helyet érjünk el. Mobiltelefonról indított keresések esetén jelenleg is a nem mobilbarát honlapok hátrébb kerültek a listában, viszont 2016. májusától egy olyan frissítés jelenik meg, mely alapján az algoritmus jelentősen megnehezíti, hogy rátaláljanak nem reszponzív honlapunkra.