A mai magyar üzleti életben sajnos még mindig több cégnek nincs honlapja, mint akinek van, vagy ha van is, általában nem teljesítik a modern kori követelményeket, például nem mobilbarát kialakításúak (további információk a reszponzív designról), vagy olyan rosszul tagolt információhalmazt helyeznek el rajta, melytől a látogató azonnal elmenekül. Ha esetleg eljutunk odáig, hogy a cég méri a forgalmat a honlapján, általában akkor sem tekinti át részletesen, nem fejleszti az oldalát az ingyen, a Google Analytics-ból nyerhető adatok alapján, hanem egyszerűen csak azt nézi, hogy mennyi volt adott hónapban a látogató az oldalán. Utána ezzel hencegnek, erről beszélnek az összes csoportban és ismerőseiknek. Ez az egyetlen, amivel törődnek, a konverziót sokszor meg sem említik.

Viszont érdemes lenne egy újabb faktorral is foglalkozni a látogatók számán felül, ez pedig a célzott forgalom. A célzott forgalom azokat a látogatókat jelenti, akik nagy valószínűséggel használni fogják a termékét, vagy szolgáltatását, nem pedig véletlenül kerültek az oldalára.

Természetesen ebben is vannak különböző szintek, a fő célunk, hogy a vásárláshoz minél közelebb lévő látogatókat irányítsuk az oldalra, minél magasabb legyen a célzott forgalom minősége.

A célzott forgalom meghatározása

Tegyük kontextusba a történetet, hogy egyszerűbben meg tudjuk érteni. Ön egy esküvőszervező Budapesten. Hogy kellene meghatározni a célzott forgalmat? Kik azok az emberek, akiket a leginkább el szeretne érni?

Az emberek a keresőbe számos okból írhatják be például az esküvő szót. Lehet, hogy valaki a különböző országokban lévő szokásokat szeretné részletesen megismerni, miközben még egyedülálló, a saját esküvője még kilátásban sincs. Lesz olyan, aki ruhát keres, a legjobb nászajándékot szeretné megtalálni a barátainak, vagy a nászutat tervezgeti. Ők lesznek a célközönség? Csak egy részük. A jó minőségű célzott forgalom pedig egy még kisebb halmaz.

Önnek, mint budapesti esküvőszervezőnek a célzott forgalma az lesz, akik konkrétan esküvőszervezőket keresnek ebben a városban, illetve Magyarországon és az elkövetkezendő pár hónapban szeretnének egybekelni. Egy nagyon egyszerű alaptétel, hogy egy már a vásárláshoz közeli állapotban lévő látogatóból sokkal egyszerűbb lesz vásárlót konvertálni, mint csak egy érdeklődőből. Egy egyszerű példa. Érdemes lesz például Google Adwords-el az esküvő szóra hirdetni? Valószínűleg nagyobb eredményeket érünk el, ha az esküvőszervezőre hirdetünk.

A célzott forgalom előnyei

Honlaptulajdonosként az Ön felelőssége, hogy meghatározza a célközönségét, illetve a legjobb minőségű célzott forgalmat irányítsa az oldalára. Ha ezt megteszi, ennek a következő előnyei lesznek:

  1. Nagyobb valószínűséggel fognak pénzt költeni Önnél honlapja látogatói, hiszen már jó esetben a vásárlás fázisában vannak, épp ebben az időpontban találjuk meg őket, nem csak az érdeklődéshez biztosítunk információkat.
  2. Jobban fogja érdekelni őket a honlapján található információ. Elképzelhető, hogy nem akarnak azonnal vásárolni, de több időt fognak tölteni a weblapon, mert valóban érdekli őket a termék, szolgáltatás, nem csak véletlenül kerültek az oldaladra. Ez SEO szempontból lesz jó, mivel ha egy adott keresőszóra kidobott oldalon minél több időt töltenek a látogatók, annál relevánsabbnak tűnik majd, aminek az eredménye az lesz, hogy előrébb kerül a Google találati listában.
  3. Nagyobb valószínűséggel teszik majd könyvjelzők közé a honlapját, így gyakrabban térnek vissza.
  4. Nagyobb valószínűséggel fogják majd ajánlani weblapját másoknak. Ezáltal több látogatója lesz, ami a SEO miatt előrébb fogja hozni szintén honlapját a keresési listákban.

Készült a Mr. Seo cikke alapján.